با حضور مسئولان صورت گرفت؛

گشایش کانون آینده‌سازان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر‌قدس

شهرقدس(پانا)-کانون آینده‌سازان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر‌قدس با حضور معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه و جمعی از مسئولان گشایش یافت.

کد مطلب: ۱۱۲۲۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
گشایش کانون آینده‌سازان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر‌قدس

حجت‌الاسلام علی‌اصغر منصوری معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر‌قدس در حاشیه گشایش کانون آینده‌سازان این دانشگاه به‌ تشریح عملکرد مراکز تحقیقاتی، مدرسه اشتغال و کانون آینده‌سازان در این واحد دانشگاهی پرداخت.

او افزود: خوشحالی من از این حیث است که کانون آینده‌سازان از کادر‌سازی صحبت می‌کند و دانش‌آموزان‌ با این کانون از ایام دبیرستان با موضوع آشنا هستند و با یک آمادگی قبلی و تشکیلاتی‌ پا به‌عرصه دانشگاه می‌گذارند و با کمک از کانون آینده‌سازان می‌توان موضوعاتی که در اصطلاح جامعه‌شناسی به آن مسئله‌ محور می‌گویند و مورد دغدغه عمومی هستند با بهره‌گیری از خرد جمعی و تفکر علمی جوانان دانش‌پژوه و صاحب‌نظران حل و فصل کرد.

منصوری‌ با توجه به‌معضلات کلان جامعه، بررسی راهکارهای پیشرفت علمی و حل چالش‌های جامعه را رویکرد اساسی برنامه‌های اجراشده معرفی و ادامه داد: دانشگاهی که امام‌(ره) فرمودند- دانشگاه مبدأ همه تحولات است- در این دانشگاه دانشجو تحول‌آفرین خواهد شد.

این مبلغ مذهبی خاطرنشان کرد: آن چیزی که به علم، تخصص و تجارب ما سمت و سو می‌دهد، همین تدین و ایمان ماست که با تنفس در فضای بسیج و فضای معنوی و مذهبی کانون آینده‌سازان این اتفاق تأمین می‌شود.

منصوری گفت: چیزی که مقام معظم رهبری از همه ما به عنوان ارکان دانشگاه و شما به عنوان دانشجویان آینده انقلاب اسلامی انتظار دارد، نیروی متعهد و متدینی است که به آینده نظام و آینده انقلاب اسلامی تعهد دارد.

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر‌قدس اظهار کرد: مسائل عمومی جامعه مانند مسائل اقتصادی، اقتصاد‌مقاومتی، مسائل فرهنگی کلان (جهانی و جامعه) و ناهنجاری‌های اجتماعی امروز از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث است.

این کارشناس مذهبی مفاهیم دینی و مبانی اعتقادی را نیز از دیگر موضوعات جامعه برشمرد و اضافه کرد: تعهد باعث می‌شود انسان در هر عرصه‌ای که وارد می‌شود، توفیق پیدا کند و در عرصه‌ای که نیاز به جهاد علمی یا عملی باشد، ورود پیدا کند.

منصوری‌ تصریح کرد: کسی مانند مرحوم شهید زین‌الدین که رتبه چهارم پزشکی قبول می‌شود، برای اینکه حرف امام خمینی‌(ره) روی زمین نماند به جبهه می‌رود و به‌شهادت می‌رسد.

او بیان کرد: در کنار این مسائل در حوزه سیاسی هم بررسی نقاط قوت و ضعف سیاست داخلی و خارجی و شناخت فرصت‌ها و تهدیدها مورد توجه قرار گرفته است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد شهرقدس تأکید کرد: امروز هم حضرت آقا از ما جهاد علمی خواسته‌اند و گفته‌اند اگر می‌خواهید استقلال و عزت کشور حفظ شود باید استقلال علمی داشته باشید، استقلال علمی هم جز با جهاد علمی و حضور شبانه‌روزی در دانشگاه و کسب مراتب عالی علمی و تولید دانش فراهم نمی‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر منصوری افزود: بر این اساس کانون آینده‌سازان که تعهد انقلابی دارد و قرار است در فضای علمی تنفس کند، دقیقاً تأمین‌کننده خواسته مقام معظم رهبری بوده و همه شما در کسوت عالم و دانشجو و یک انسان آگاه و خردمند ظاهر شوید و این اتفاق هم خواهد افتاد و روزی برسد که با هم فعالیت‌های فرهنگی، انقلابی خودجوش جهادی، دانشگاه را به پیش ببریم.

کانون آینده‌سازان به‌همت نهاد نمایندگی رهبری و با مشارکت اداره آموزش وپروش و جوانان بسیجی در بازدید رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس به‌همراه جمعی از دانش‌آموزان نخبه در محل شبستان مسجد پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گشایش یافت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار