دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: ایشان در آن سوی مرزهای ایران بر قلب‌ها فرماندهی می‌کرد

تهران (پانا) _ دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: ایشان در آن سوی مرزهای ایران بر قلب‌ها فرماندهی می‌کرد

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم ستایش احمدی دانش‌آموز دوره ابتدایی از استان سمنان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« سردار حاج قاسم سلیمانی اسوه مقاومت، شهامت، ادب و مهربانی بودند. انسانی مؤمن و وارسته، ولایت‌مدار و مردمی از اهل آسمان که خداوند به ایران و ملت ایران و مسلمانان جهان تقدیم کرده بود.

حاج قاسم همچون مالک اشتر برای امام علی(ع) در خدمت ولایت و مردم ایران تا پای جان ایستاد و از آن‌ها دفاع کرد.

ایشان نه در ایران بلکه در آن سوی مزرهای ایران بر قلب‌ها فرماندهی می‌کردند و با خون خودشان میان مردم ایران و مردم بسیاری از کشورهای دیگر پیوند ایجاد کردند و به ما یاد دادند که مسلمان باشیم و وحدت داشته باشیم و بدانیم آرمان یک مسلمان عدالت‌خواهی و آزادگی است و در این مورد هیچ چارچوب و مرزی برای خودش نمی‌شناسد.

فرماندهان با اخلاصی همچون سردار سلیمانی هر یک برای خود جلال و شکوه ویژه و خاصی دارند که با همراهی کردن امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب، نقشی دیگر در پهنه‌ی ایران بزرگ آفریدند و طرحی نو در کشورمان رقم زدند.

من همانند حاج قاسم عاشق خدمت دلسوزانه و صادقانه به کشور عزیزم و هموطنانم هستم. پس می‌توانم ان شا الله حاج قاسم دیگری باشم و راه او را ادامه دهم..

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار