آغاز فعالیت تشکیلاتی دانش‌آموزان مدارس خارج از کشور در سنگر انجمن اسلامی دانش‌آموزان

تهران (پانا) - تفاهم نامه همکاری اتحادیه با مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، به امضای دبیرکل اتحادیه و رئیس این مرکز رسید. هدف از امضای این تفاهم نامه زمینه سازی فعالیت‌های مشترک فرهنگی و دانش‌آموزی در مدارس خارج از کشور عنوان شده است.

کد مطلب: ۱۱۲۲۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت تشکیلاتی دانش‌آموزان  مدارس خارج از کشور در سنگر انجمن اسلامی  دانش‌آموزان

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، در ابتدای این نشست حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ضمن خوش آمد گویی به مهمانان این نشست، به ضرورت نگاه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه دانش‌آموزان در سطح بین الملل اشاره کرد و افزود: آنچه که باعث گرد هم آمدن شما بزرگواران در این جلسه شده است درواقع نگاه تمدنی است که مشخصا در بیانیه گام دوم به آن اشاره شده، مبتنی بر این که انقلاب اسلامی باید وارد بستر سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی شود و این اتفاق طبیعتا مقدمات جدی را با خود به همراه دارد که بخشی از آن به تصویر صحیحی است از نقش اعضای اتحادیه در سرنوشت کشور و آینده‌ای که قرار است آن را رقم بزند. قطعا این امر میسر نیست مگر آنکه اطلاعات و اشراف لازم به هندسه و مناسبات جهانی را داشته باشند.

تاریخی نقش فضای مجازی را در این ارتباطات (به خصوص ارتباطات جهانی) را با اهمیت خواند و گفت: فضای مجازی محملی شده است برای کم رنگ شدن محدودیت‌ها و مرزها جغرافیایی و امکان ارتباط گیری تمام اقشار، مشخصا نوجوانان با بیرون از مرز های جغرافیایی را برقرار کرده است. امیدواریم با گام محکمی که برمی‌داریم، بتوانیم در آشنایی اعضای انجمن اسلامی دانش‌آموزان با هندسه جهانی دستاوردهای خوبی داشته باشیم و هم در نسبت با دانش‌آموزانی که در خارج از مرزها که احتمالا با انقلاب اسلامی بیگانه هستند بتوانیم مقدمه آشنایی آنان با انقلاب اسلامی را فراهم کنیم تا با اهداف و آرمان‌ها و در واقع انقلاب اسلامی را آن گونه که هست بشناسند. مخاطب بخشی از این فرایندها، دانش‌آموزان عزیز ایرانی مقیم خارج از کشور هستند که ممکن است ما به ازای اتفاقاتی که در کشور می‌افتد با آن مواجه نباشند و امیدواریم بتوانیم مجموعه قابل ارائه کار تشکلی را در اختیار آنان قرار بدهیم.

سپس غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه گفت: ظرفیت‌های فعالیت بین دو مجموعه بسیار گسترده است و تردیدی نیست که انجمن‌های اسلامی پیش قراولان پیگیری آموزش‌های غیر رسمی، نقش بسیار تعیین کننده‌ای در شکل دادن به شخصیت خود دانش‌آموزان دارند.

وی با اشاره به بروز مغایرت در اهداف و نتایج ماموریت‌ها در نظام آموزش و پرورش و ایجاد تمرکز عمده روی آموزش‌های رسمی و غفلت از آموزش‌های غیر رسمی بیان کرد: متاسفانه اینگونه تصور شد که دانش‌آموزان با گذراندن چند ساعت در مدرسه و سیستم آموزش رسمی به این معنی است که تمام مهارت‌ها، توانمندی‌ها، کنش‌ها و رفتارهای آنها در همین چند ساعت شکل می‌گیرد اما آنچه که رفتار بچه‌ها و دانش‌آموزان را تغییر می‌دهد در فضای خارج از مدرسه و فعالیت‌های غیر کلاس غیر رسمی است.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: نقش انجمن‌های اسلامی در مدارس بسیار مهم و تعیین کننده است و به واقع توانسته است گروهی از بچه‌ها را به خوبی ساماندهی کند و منطبق با چارچوب‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی رشد دهد. لذا عملکرد اتحادیه به عنوان قلب و مرکزیت این کار بسیار حائز اهمیت است.

به موجب امضای این تفاهم نامه، زمینه همکاری برای این دو نهاد دانش‌آموزی میسر و مقرر شد در کمیته‌های اجرایی نهایی و پروزه‌های مشخص در دستور کار قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار