تلاش جدی برای کنترل آسیب های اجتماعی دانش آموزان

اردبیل (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل اعلام کرد تلاش های مضاعف برای کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی دانش آموزان در قالب ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در حال انجام است.

کد مطلب: ۱۱۲۲۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
تلاش جدی برای کنترل آسیب های اجتماعی دانش آموزان

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست کمیته علمی- اجرایی نماد با اشاره به اینکه مدارس به هیچ عنوان تولید کننده آسیب نبوده و نخواهند بود افزود: تقویت عوامل محافظ، کاهش عوامل خطر و مدیریت آسیب های احتمالی مشاهده شده در دانش آموزان در مدارس به قوت پیگیری می شود.

ناصری افزود: با کمک اعضای ائتلاف نماد، بخشی از خدمات اجتماعی، حمایتی و درمانی مورد نیاز دانش آموزان و خانواده ها محقق می شود و سعی بر آن است که جامعه دانش آموزی بدون آسیب یا در حداقل آسیب، تعلیم و تربیت پویا و فعال و با نشاطی را تجربه کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان نیز در این نشست با اشاره به شرایط به وجود آمده از بیماری کرونا و با بیان اینکه دانش آموزان بیش از گذشته به خدمات روانشناختی نیازمندند اظهار کرد: پیگیری مسائل و مشکلات دانش آموزان و کمک به حل معضلات آنان از طریق سامانه نماد از جمله بسترهای مناسب برای این امر بوده، از این رو ضرورت دارد در شرایط فعلی مشاوران مدارس از این سامانه برای کمک به دانش آموزان بهره بیشتری برده و در این راستا پیگیری اجرای آزمون های غربالگری از جمله وظایف مهم مشاوران برای ارائه خدمات مشاوره ای تعریف شده است.

سید غلامحسن خلیلی موسوی از اجرای غربالگری نشانگان های رفتاری برای تمامی دانش آموزان، در تمامی مناطق و نواحی خبر داد و افزود: زیرساخت اجرای این بخش، سامانه جامع «نماد» در پورتال همگام است که شامل غربالگری سریع، پایه نشانگان محور و اورژانسی است.

او توجه ویژه به توانمندسازی اولیا را ضرورتی مهم در دوران کرونا دانست و ادامه داد: در این شرایط والدین نقش معلمان اصلی را ایفا می کنند و مشاوران و مدارس نقش پشتیبانی و حمایتی دارند.

محمود مشکی، رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان نیز راه اندازی خط اورژانس اجتماعی دانش آموزان (هات لاین) جهت دسترسی سریع به خدمات اورزانس اجتماعی در آینده نزدیک را از اقدامات مهم برنامه نماد استان بیان کرده و ابراز امیداوری کرد: با تحقق آن، تحول خوبی در حوزه مدیریت آسیب ها اتفاق بیفتد و در کنار آن فعال سازی کارگروه های شهرستانی و استفاده از طرفیت های مشترک در سال تحصیلی جدید قوت خواهد گرفت.

رییس اداره مراقبت آموزش وپرورش اردبیل هم در این نشست با تشریح برنامه های ارتقایی پیش بینی شده در برنامه نماد از اجرای دوره های ۸گانه آموزشی در کشور برای معلمان برای توانمند سازی نیروها خبر داد که مرحله به مرحله در حال اجراست و در کنار آن معلمان مدارس مجری نیر دوره های خاص و تخصصی خواهند دید.

نادر صاحب در ادامه گفت : برای دانش آموزان تحت پوشش، برنامه مهارت آموزی و ارتقایی بصورت حضوری و غیر حصوری در بستر شبکه شاد پیش بینی شده که در قالب تدریسهای آنلاین و محتواهای هدفمند اجرا می شود. البته برای تقویت برنامه برخی از سرفصل های مهم در قالب کتابچه در اختیار معلمان و دانش اموزان و والدین قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار