آیا نام دستگاه دیپلماسی کشور تغییر می‌کند؟

تهران (پانا) - معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت تمایل داریم "وزارت امورخارجه و تجارت خارجی" داشته باشیم و در این صورت، حتما باید چارت این وزارتخانه تغییر کند و خیلی قوی‌تر شود.

کد مطلب: ۱۱۲۲۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
آیا نام دستگاه دیپلماسی کشور تغییر می‌کند؟

غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه درباره تغییر نام وزارت خارجه، اظهار داشت: دکتر قالیباف رئیس قوه مقننه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی موضوع افزودن تجارت بین‌الملل به نام وزارت امورخارجه را مطرح کردند که البته این موضوع، خواسته وزارت‌خارجه نیز ‌هست.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه بیان کرد: ما تمایل داریم وزارت امورخارجه و تجارت خارجی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که تغییرات در ساختار وزارت خارجه نیاز به قانون دارد یا خیر، افزود: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به وزارت خارجه اعلام کرده که با همکاری یکدیگر روی این موضوع کار می‌کنیم.

انصاری در پاسخ به این سوال که آیا دولت در این زمینه لایحه‌ای به مجلس ارائه می‌دهد، ادامه داد: وزارت امور خارجه مقدمات را فراهم می‌کند و سپس بررسی می‌کنیم تا مشخص شود چه اقداماتی را باید برای ایجاد وزارت امور خارجه و تجارت خارجی انجام دهیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: در صورت ایجاد تغییرات در وزارتخارجه، حتما باید چارت این وزارتخانه تغییر کند و خیلی قوی‌تر شود.

منبع: خانه ملت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار