جلسه معارفه معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش منطقه ۱۷

تهران(پانا)- طی حکمی از سوی مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۷، سهراب مولایی به عنوان معاون آموزش متوسطه منطقه معرفی شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
جلسه معارفه معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش منطقه ۱۷

در جلسه ای که با حضور اعضای شورای معاونین و کمیته برنامه ریزی منطقه برگزار شد مهدی نیکبخت ضمن تشکر از خدمات ارزنده منوچهر پرنو، گفت: آموزش متوسطه دو نقش اساسی دارد، در نقش اول دانش آموزان را برای ورود به آموزش عالی فراهم می‌کند. بنابراین مانند پلی است که دانش آموزان از مدرسه به دانشگاه می‌روند. همچنین در دومین نقش آموزش متوسطه می توان به آماده شدن دانش آموزان برای ورود به بازار کار اشاره کرد؛ بنابراین از طریق این دوره است که زمینه‌های لازم برای اشتغال در دانش آموزان ایجاد می شود. امید است ضمن توجه به مسیر شغلی و تحصیلی دانش آموزان در آینده ، همه تلاش ها در جهت رشد و تعالی دانش آموزان انجام شود.
نیکبخت در ادامه گفت: متأسفانه سهم عمده‌ای از مأموریت آموزش متوسطه به نقش اول می‌رسد در حالی ‌که آموزش متوسطه در نظام آموزشی بسیار مهم است و آنچه در ابتدایی ساخته ‌و پرداخته می‌شود؛ در متوسطه به ثمر نشسته و نتیجه می‌دهد.
نیکبخت همچنین در رابطه با اهمیت مدارس کار و دانش و فنی حرفه ای افزود: با توجه به نیاز جامعه به کسب مهارتهای مورد نیاز بازار کار، آموزش و پرورش منطقه 17، توانسته است ظرفیت هنرستان های کاردانش و فنی حرفه ای را تا ده درصد نسبت به سال قبل افزایش دهد.ضروریست با ارائه راهکارهای مناسب بتوانیم تعداد بیشتری از دانش آموزان مستعد و علاقه مند را برای ورود به بازار کار به سمت هنرستان ها سوق دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار