حذف آبسردکن مدارس و استفاده دانش آموزان از بطری شخصی الزامی است

زاهدان (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه زنگ های تفریح دانش آموزی، زنگ خطر شیوع کروناست عنوان کرد حذف آبسردکن های مدارس و استفاده دانش آموزان از آب بطری شده الزامی است.

کد مطلب: ۱۱۲۱۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
حذف آبسردکن مدارس و استفاده دانش آموزان از بطری شخصی الزامی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری تجمع دانش آموزان در محوطه مدارس در فواصل کلاس ها و زنگ های تفریح، بدون رعایت فاصله را یکی از زمینه های انتقال ویروس کرونا در بین دانش آموزان برشمرد و اظهار کرد: استمرار برنامه های آموزشی مدارس در این موقعیت حساس نیازمند رعایت یک سری از الزامات و دستورالعمل‌های جدی است که لازم است هم اولیای مدرسه و هم والدین به این قوانین پایبند باشند و شرایط را برای رعایت اقدامات احتیاطی توسط دانش آموزان هم فراهم کنند.

وی با بیان این که در حال حاضر و همزمان با بازگشایی مدارس دغدغه همه مردم و مسئولان سلامت دانش آموزان است ادامه داد: همکاران ما در نظام بهداشت با تمامی توان در کنار آموزش و پرورش هستند تا با همکاری و مشارکت جمعی از سلامت دانش آموزان صیانت کنیم و در عین حال در برنامه های آموزشی و پرورشی این عزیزان هم خللی ایجاد نشود.

هاشمی شهری سه محور اصلی فعالیت های حوزه بهداشت را شامل نظارت های سختگیرانه، آموزش های مستمر و در نهایت تقویت نظام مراقبت و بیماریابی به موقع برشمرد و افزود: از قبل از راه اندازی مدارس تا زمان بازگشایی و از زمان بازگشایی مدارس توسط آموزش و پرورش تاکنون بیش از 100 نفر از بازرسان سلامت محیط به صورت کامل در زمینه بهداشت مدارس فعالیت می کنند و بازدیدهای مستمری را از مدارس واقع در مناطق شهری و روستائی در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام می دهند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در 3 روز اخیر بیش از 100 مدرسه در مرکز سیستان و بلوچستان و شهرستانهای خاش، میرجاوه، سیب و سوران و سراوان مورد بازدید قرار گرفته و نتایج بررسی ها به ستاد مدیریت کرونای استان و ادارات کل آموزش و پرورش نیز ابلاغ شده است.

دانش مدیران مدارس در رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار مهم است

هاشمی شهری در تشریح وضعیت بهداشتی مدارس گفت: نقش مدیر هر مدرسه در برنامه ریزی مناسب بهداشتی بسیار پررنگ است و گزارشات و بررسی های میدانی هم نشان داده است هرجایی که مدیران مدارس از اطلاعات کافی در زمینه دستورالعمل های بهداشتی و انگیزه مناسب برای اجرای آنها برخوردار باشند کمترین مشکل مشاهده می شود و مسائلی مانند وضعیت اقتصادی - اجتماعی منطقه و حتی زیر ساخت های موجود در درجه بعدی اهمیت قرار دارد.

وی ادامه داد: آنچه در این سه روز و در جریان بازدیدهای میدانی بیش از سایر موارد مورد توجه و تاکید بازرسان بهداشتی قرار گرفته است تجمع دانش آموزان در زنگ های تفریح و در زمان تعطیلی در برخی از مدارس است که باید با برنامه ریزی صحیح توسط مدیران محترم و عزیز آن مدارس کنترل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن تائید بسته بودن تمامی بوفه های مدارس، انتقال ویروس در آبخوری مدارس را هم بسیار جدی برشمرد و گفت: در برخی از مدارس همچنان آبخوری های معمولی فعال است و این در حالی است که تاکید همکاران ما بر استفاده از آبخوری هایی با چشم الکترونیکی و یا حداقل پدالی است و در غیر اینصورت دانش آموزان حتما باید آب مصرفی خود را هم به صورت بطری و یا در قمقه مصرف کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار