حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان و دانش آموزان منطقه ۱۷؛

احمدی لاشکی: زدن ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، گردش مناسب هوا سه اصل مهم در فضای مدارس است

تهران(پانا)- احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۷، از دبیرستان دوره اول دخترانه متانت بازدید کردند.

کد مطلب: ۱۱۲۱۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
احمدی لاشکی: زدن ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، گردش مناسب هوا سه اصل مهم در فضای مدارس است

احمدی لاشکی، با ابراز خرسندی از حضور در روزهای آغازین مدارس در منطقه ۱۷، گفت: حامل پیام قدرشناسی حاجی میرزایی، وزیر محترم آموزش و پرورش، از عملکرد معلمان و مدیران آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته و همچنین ادامه فعالیت آموزشی در سال تحصیلی جدید هستم.
احمدی لاشکی، با اشاره به عملکرد وصف‌ناپذیر کادر درمانی کشور در ایام شیوع بیماری کرونا خدمات همکاران فرهنگی را نیز کمتر از مشارکت کادر درمانی ندانست و افزود: مدافعان عرصه تعلیم و تربیت همچنان با نهایت مشقت و سختی ها با قدرت، وظیفه خود را در امر آموزش و پرورش به خوبی اجرا می‌کنند و مانع ایجاد آسیب ها در این عرصه می‌ شوند.
احمدی لاشکی با اشاره به عملکرد خوب منطقه ۱۷، به ویژه مدیر منطقه، معلمان و مدیران پرتلاش، از رعایت کامل اصول بهداشتی و اجرایی کردن دستورالعمل ها در تشکیل کلیه کلاسهای درس ابراز خرسندی کرد.
در ادامه احمدی لاشکی به نبود زیرساخت‌های لازم برای استفاده از فضای مجازی برای همه دانش آموزان افزود: در بسیاری از استان‌های محروم خیلی از دانش آموزان تبلت، گوشی و یا اینترنت مناسب برای استفاده از شبکه مجازی دانش آموزی ندارند، یکی از اهداف نظام آموزش و پرورش کشور برقراری عدالت آموزشی برای همه دانش آموزان است. بنابراین جهت جلوگیری از توقف فرآیند آموزش و پرورش کشور تصمیم مناسبی اتخاذ شده است.
وی در ادامه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل های بازگشایی مدارس به مدیران افزود: از مدیران مدارس خواسته شده است که وضعیت تک تک دانش آموزان را روزانه بررسی کنند و علت عدم حضور در فضای مجازی و یا کلاس حضوری درس را مشخص کنند، هدف اصلی ما ارتباط گرفتن مستقیم با خانواده ها در سال تحصیلی جدید است تا بتوانیم با کمک گرفتن از آنها و تقویت ارتباط اولیا و دانش آموز با مدرسه و معلمان، بهترین خدمات آموزشی را ارائه دهیم. چرا که بدون برقراری این ارتباط کیفیت ارائه خدمات آموزشی در شرایط فعلی مطلوب نخواهد بود.
وی با اشاره به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی گفت: اولویت اصلی در ارائه خدمات آموزشی رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا است و همه فعالیت ها تابع دستورالعمل های ابلاغی این ستاد است.
احمدی لاشکی با اشاره به ارائه خدمات آموزشی در اکثر کشورهای دنیا افزود: تا این لحظه اکثر کشورها فعالیت های آموزشی خود را شروع کرده اند. در کشور ما نیز این امر با همت دست اندرکاران تعلیم و تربیت در حال اجراست.
احمدی لاشکی با اشاره به رعایت سه اصل بهداشتی در فضای مدارس افزود: زدن ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، گردش مناسب هوا و دستورالعملهای سازمان بهداشت جهانی برای انجام فعالیت‌های مهم در زمان شیوع این بیماری است.
وی در ادامه با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری افزود: ایشان در فرمایشات اخیر خود فرهنگیان و معلمان را افسران سپاه پیشرفت کشور معرفی کردند. بنابر سخنان و توجه ویژه معظم له به معلمان که عنصر اصلی تربیت نسل جدید است، لازم است دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت به بهترین وجه تلاش خود را به منظور تربیت نسل جدید به کار ببندند.
احمدی لاشکی در پایان با اشاره به ارتقاء سطح مهارت ها و برگزاری دوره های ضمن خدمت افزود: امیدوار هستم با مساعدت و اهتمام ویژه مدیر منطقه، تمامی مهارت های لازم مبتنی بر سند تحول بنیادین و محتوای نوین درسی به همکاران ارائه شود تا بتوانند در مباحث روز نظام آموزشی و همچنین حوزه فناوری ارتباطات و فضای دیجیتال موثرتر از گذشته حضور یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار