در آیین افتتاحیه اولین جشنواره فرهنگی هنری علمدار؛

کاظمی: با برگزاری جشنواره «علمدار» مکتب شهید سلیمانی را به دل خانواده‌ها و دانش‌آموزان می بریم

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد امسال تجلیل از تمام رزمندگان و ایثارگران آموزش و پرورش در دستور کار است و دستورالعمل آن در آینده ابلاغ می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۱۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: با برگزاری جشنواره «علمدار» مکتب شهید سلیمانی را به دل خانواده‌ها و دانش‌آموزان می بریم

علیرضا کاظمی در آیین افتتاحیه اولین جشنواره فرهنگی هنری علمدار، یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار و به طور همزمان از طریق شبکه شاد و کانال معاونت پرورشی و فرهنگی پخش شد گفت: خداراشاکریم توانستیم در آستانه هفته دفاع مقدس لحظاتی را با شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم. امیدوارم با برگزاری این جشنواره بتوانیم حداقل‌های کارهای خود را در مقابل شهدا انجام دهیم.

کاظمی افزود: آموزش و پرورش از اولین روزهای شهادت سردار سلیمانی بعد از فرمایشات مقام ‌معظم رهبری که از شهادت ایشان و حضور باشکوه مردم به یوم الله یاد کردند، کارهای خوبی انجام داد و سیاست‌های توسعه و ترویج فرهنگ سردار را به استان‌ها ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: در این راستا پویش‌ها، دلنوشته‌ها، خاطرات و تولید محتواهای مختلفی ارائه شد. از سال گذشته یکی از سیاست‌های مهم ما در حوزه تحقق سند تحول بنیادین، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود که یادواره لاله‌های روشن را با ۴۰ هزار یادواره در ۴۰ هزار مدرسه با ۴۰ هزار شهید شاخص برگزار کردیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: توسعه و گسترش اردوهای راهیان نور با کمک قرارگاه راهیان نور از جمله دستاوردهای آموزش و پرورش در این حوزه بود همچنین برنامه ریزی برای اردوهای یک روزه شمیم نور از جمله برنامه‌های ما است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال تجلیل از تمام رزمندگان و ایثارگران آموزش و پرورش در دستور کار است و دستورالعمل آن در آینده ابلاغ می‌شود گفت: جشنواره علمدار نیز مهم ترین اقدام آموزش و پرورش بود که با همت همکاران در کرمان برگزار می‌شود با برگزاری این جشنواره می‌توانیم مکتب شهید سلیمانی را به دل خانواده‌ها و دانش‌آموزان ببریم و گام‌های موثری در ایجاد پیوند عمیق دانش‌آموزان با همه شهدا برقرار کنیم.

به گزارش پانا، وی گفت: یکی از بهترین الگوهای تربیتی زنده جمهوری اسلامی ایران مجموعه‌ای از اسناد، رفتارها، مکاتبات و دست نوشته‌هاست که می‌تواند این مکتب را بسط و نشر دهد. شهید سلیمانی یک انسان موفق در عرصه مبارزه با اسکتبار و پرچم دار آزادی بود مجاهدی به معنای واقعی یک مجاهد همه جانبه.

کاظمی عنوان کرد امیدوارم بتوانیم با برگزاری این جشنواره و با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی هنری، جلوه‌ای ناب از سیره شهید سلیمانی و مکتب او را ترسیم و به جامعه عرضه کنیم. از تمام معاونان پرورشی، مدیران فرهنگی و هنری، معلمان و مربیان انتظار دارم پیام این جشنواره را به دانش‌آموزان منتقل و خانواده‌ها و معلمان را به این جشنواره دعوت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار