رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

با رعایت شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی چرخه انتقال کرونا را در مدارس قطع کنیم

ساری (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از دانش‌آموزان و عوامل اجرایی مدارس خواست که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی چرخه انتقال ویروس کرونا را در مدارس قطع کنند.

کد مطلب: ۱۱۲۱۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
با رعایت شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی چرخه انتقال کرونا را در مدارس قطع کنیم

سید عباس موسوی ضمن قدردانی از همفکری و حمایت مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و همکاری مجموعه مدیرانی که با دغدغه فراوان سلامت دانش آموزان را مورد تاکید قرار داده‌اند، به خبرنگاران گفت: «شیوه نامه‌های بهداشتی مربوط به مدارس به مراکز آموزشی ابلاغ شده و تمام همفکری‌های لازم با مسئولان آموزش و پرورش استان انجام شده تا بتوانیم در کنار آموزش، سلامت دانش‌آموزان را نیز تضمین کنیم.»

او به والدین توصیه کرد که اگر در خانواده کوچک‌ترین مورد مشکوک به کرونا دیده شد، دانش‌آموز را راهی مدرسه نکنند و در خانه آموزش‌های مجازی را پیگیری کنند.

موسوی گفت: «همانطور که در دستورالعمل ابلاغی نیز تاکید شده، اجباری در حضور دانش‌آموزان وجود ندارد و می‌توانند از آموزش‌های از راه دور نیز استفاده کنند و خواهشم این است که حتما دستورالعمل به طور جدی و کامل اجرا شود و اجباری در شرکت دانش آموزان به صورت حضوری در مدارس نباشد و آن‌ها بتوانند به صورت انتخابی نحوه آموزش خود را انتخاب کنند.»

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد که مدیران مدارس و والدین خواست با توصیه دستورالعمل‌های بهداشتی به دانش‌آموزان و نظارت بر اجرای آن، ضمن کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس، نه تنها موجب حفظ سلامت معلمان و دانش آموزان می‌شوند بلکه به ارتقای سلامت جامعه نیز کمک خواهند کرد.

موسوی نکات مهمی که دانش‌آموزان و کادر مدرسه برای حضور در مدرسه باید رعایت کنند را چنین برشمرد:

حضور در کلاس‌ها با گروه‌های کوچک و با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در کلاس اتفاق می‌افتد و از ازدحام کلاس‌ها جلوگیری شود.

از حضور همزمان دانش‌آموزان در حیاط مدرسه برای استراحت جلوگیری شود.

زنگ تفریح دانش‌آموزان باید از شکل سنتی خارج شود و از حضور همزمان دانش‌آموزان در حیاط مدرسه برای استراحت جلوگیری گردد.

تمام دانش‌آموزان و کادر مدرسه از ماسک استفاده کنند و همچنین قبل و بعد از پایان هر کلاس دست‌ها به مدت یک دقیقه با آب و صابون شسته شود.

مواد ضد عفونی کننده باید در دسترس دانش آموزان قرار گیرد تا بتوانند به طور مرتب از آن استفاده کنند.

ضد عفونی کردن سطوح محیط مدارس مثل نرده ها و صندلی ها که در دسترس دانش آموزان قرار دارد به طور روزانه انجام شود.

پنجره های کلاس ها و کلیه فضای سربسته باز باشند.

تماس دانش آموزان با یکدیگر مثل دست دادن و روبوسی ممنوع است.

پس از استفاده ماسک و دستکش به هیچ عنوان آنها را در محیط مدرسه یا کلاس رها نکنند.

سرویس‌های مدارس پروتکل های بهداشتی را به طور کامل اجرا کنند و فاصله گذاری اجتماعی در هنگام انتقال دانش آموزان حتما رعایت شود.

موسوی تأکید کرد که با توجه به احتمال ناقل بودن برخی دانش‌آموزان در مدرسه، برای قطع زنجیره انتشار و انتقال ویروس کرونا رعایت دقیق نکات بهداشتی توسط دانش آموزان و کادر مدرسه الزامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار