حضور دانش آموزان در چرخه تعلیم و تربیت یک ضرورت است

اردبیل (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل، با اشاره به تمهیدات بهداشتی در اولین روز از بازگشایی مدارس، گفت: حضور دانش آموزان در چرخه تعلیم و تربیت یک ضرورت است

کد مطلب: ۱۱۲۰۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش آموزان در چرخه تعلیم و تربیت یک ضرورت است

احمد ناصری درمصاحبه با برنامه تلویزیونی " اویم قراریم" سیمای مرکز اردبیل با بیان اینکه خانواده هااطمینان داشته باشند، که هیچ خطری دانش آموزان را تهدید نمی کند، اظهار کرد: بدون شک در فرآیند تعلیم و تربیت، شکل گیری شخصیت، تعامل و ارتباط عاطفی با معلمان تنها در سایه حضور دانش اموزان در مدارس اتفاق می افتد.

او در ادامه با عنوان اینکه بازگشایی مدارس با رعایت چهارچوب های بهداشتی و با هماهنگی وزارت بهداشت در سطح ملی روی داده است، خاطر نشان ساخت: عوامل اجرایی مدارس با تمهیداتی که از روزهای قبل در رابطه بهداشت محیطی فراهم کردند به استقبال دانش آموزان رفته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به برنامه های آموزشی تدوین شده در مدارس اشاره کرد و یادآوری نمود: برای رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس پرتراکم دانش آموزان بصورت زوج و فرد گروهبندی شده اند ولی در مدارسی که جمعیت کمتری دارند حضور روزانه دانش آموزان با رعایت موازین بهداشتی بلامانع می باشد.

به گفته ناصری اعتبار لازم برای تهیه مواد ضد عفونی کننده در اختیار مدارس قرار گرفته است و ساعات درسی در مدارس نیز کاهش پیدا کرده است.

او به دغدغه والدین دانش آموزانی که بدلایل بیماری نمی توانند در مدارس حضور داشته باشند، اینگونه پاسخ داد: جهت جبران آموزشی این دانش آموزان برنامه های آموزشی هر روزه از شبکه های تلویزیونی " آموزش، چهار و قرآن و معارف " پخش خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به توسعه قابلیت های شبکه شاد، گفت: کلاس‌های صوتی و آنلاین در این شبکه برقرار شده، امکان تکلیف دادن و تکلیف گرفتن و آزمون دادن در دسترس همه قرار خواهد گرفت.

ناصری در پایان از خانواده ها درخواست کرد تا با عوامل اجرایی مدارس همکاری های لازم را داشته باشند تا فرآیند تعلیم و تربیت بخوبی ادامه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار