زنگ بازگشایی مدارس در منطقه۵ نواخته شد

تهران (پانا) - آیین آغاز سال تحصیلی 1399-1400 در دبیرستان عفاف منطقه5 شهر تهران با حضور یارمحمد حسین بر، مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، زنگویی، سرپرست آموزش و پرورش منطقه5، زهرا پناهی روا، مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس دبیرخانه مجلس دانش آموزی، عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران برگزار شد و زنگ آغاز سال تحصیلی نواخته شد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
زنگ بازگشایی مدارس در منطقه۵ نواخته شد

امسال ایران درحالی به استقبال بهاردانش رفت که آفتاب شهریور بر رنگ و بوی بازگشایی مدارس مستولی شد تا شاید آموزش و پرورش از کرونا سبقت بگیرد. در این آغاز زودهنگام دو هفته ای چهره های دانش آموزی پنهان در شیلدها و ماسک ها، مملو از نگاه شوق و دلتنگی آمیخته با نگرانی است. شوق دیدن همکلاسی و معلم و نشستن پشت نیمکت های واقعی کلاس ها و نگران از خطر جدی بیماری کرونا. امید و دعا به بازگشتن به آن دویدن های در حیاط مدرسه و پیچیدن صدای قهقهه ها در کلاس ها از آرزوهای بسیار نزدیک و دست یافتنی دانش آموزی بود که با شنیدن دعای خاص امام رضا(ع) در دل کودکان این سرزمین در حیاط مدرسه زمزمه شد.

حسین بر: کشورهای امیدوار به آینده، نگاه شان به مدارس است

حسین بر، مدیرکل امور اداری و تشکیلان وزارت آموزش و پرورش با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در تابستان بوی بهار را استشمام می کنیم. امیدواریم همه ما تلاش کنیم سال تحصیلی پربار داشته باشیم. در همه جوامع آنهایی که به آینده کشور امید دارند نگاهشان به مدارس و آموزش است. در هرجامعه ای که بالندگی بوده مدرسه و آموزش جایگاه رفیعی دارد. این مهم در دین اسلام اهمیتش بالاست.

وی افزود: در سوره مبارکه انفطار خداوند می گوید ای انسان تو به چه چیزی مغروری، خدایی که تو را خلق کرده است. وقتی داد از خواندن باشد علم آموزی مهم می شود. این نشان از اهمیت علم در دین اسلام دارد. چشم امید مملکت به تلاش شما دانش آموزان است و با برنامه ریزی و توکل بخدا این مهم ممکن است.

زنگویی:مدارس باید پناهگاه باشند و نه گریزگاه

زنگویی، سرپرست آموزش و پرورش منطقه5 در آیین بازگشایی مدارس با تبریک شروع سال تحصیلی جدید و تسلیت ایام محرم، گفت: سال تحصیلی اگرچه در فصل تابستان آغاز شده است اما بهار دانش و اندیشه است و از این رو روز بسیار مهمی برای کشور عزیز ایران است. توسعه ایران در گرو این حمایت از رشد و پیشرفت همین آینده سازان است.

وی افزود: باید امید را از کلاس ها آغاز کنیم و درس امید به زندگی بدهیم. مدارس ما در شرایطی آغاز می شود که جامعه نگران است و ما موظفیم این نگرانی را از جامعه بزداییم و به مدرسه شادابی بدهیم. مدارس ما باید محیط امن باشد و باید پناهگاه دانش آموزان مان باشیم و نه گریزگاه. شرایط فعلی جامعه می طلبد ما معلمین و مسئولین با پوشش حداکثری و هوشیاری و نظارت حداکثری به خانواده های مان اطمینان دهیم. ایمنی و بهداشت دغذغه اول ماست.

زنگویی گفت: مردم ایران زمین درگیر بیماری منحوس کروناست اما آموزگاران و معلمان و مدیران و همکاران فرهنگی می دانند که آیندگان راجع به تعهدات اخلاقی و سازمانی گروه های مختلف جامعه و همراهی شان برای گذر از این شرایط قضاوت می کنند. آموزش و پرورش به عنوان نهاد فکری نقش بی بدیلی دارد و ما به پاس توفیق در این مهم برای تسریع در ساختن آینده بهتر زمینه ساز نسلی متدین و اخلاق مدار و کارآفرین و سالم و با نشاط آماده ایم. دستان پرتوان فرهنگیان منطقه5موفق به نیل به قله های صعود می شود.

رمضان پور: در زمینه ساحت های ششگانه حرف برای گفتن داریم

رمضان پور، مدیر دبیرستان عفاف، با بیان خیر مقدم جهت حضور مدعوین به ارایه گزارشی از فعالیتهای دبیرستان عفاف پرداخت و گفت: این مدرسه سال 41 تاسیس شد و در این ایام افتخارات زیادی کسب کرده است. مدرسه از مدارس ممتاز است و درجه سه ستاره منطقه در امر هوشمندسازی را داشته و جزو صد الگوی برتر مدرسه تهران است و در تمامی مسابقا علمی و پژوهشی رتبه های برتر داشته است.

مدیر دبیرستان نمونه دولتی عفاف با اشاره به اینکه 34است در این مدرسه خدمت می کند، گفت: در و دیوار مدرسه گواه فعالیت های برجسته انجام شده در این مدرسه است. همکاران در این مدرسه و در قالب خرد جمعی موفقیت هایی را کسب کرده اند. در زمینه سند تحول بنیادین از سازمان ملی استاندارد گواهی گرفته و رتبه برتر کشوری هستیم. در شش ساحت تربیتی این مدرسه حرف برای گفتن دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار