نماینده ولی فقیه در گیلان :

راه اندازی تصفیه خانه سراوان، گامی برای زدودن آلودگی رودخانه های رشت است

رشت ( پانا) - نماینده ولی فقیه در گیلان عنوان کرد راه اندازی تصفیه خانه سراوان گام خوبی برای زدودن آلودگی از رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت است اما کافی نیست.

کد مطلب: ۱۱۲۰۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی تصفیه خانه سراوان، گامی برای زدودن آلودگی رودخانه های رشت است

به گزارش ستاد اقامه نماز استان گیلان، آیت الله فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت، گفت: شیرابه های پسماند سراوان به رودخانه های گوهر رود و زرجوب، تالاب انزلی و سپس دریا می ریزد که این امر به سلامت محیط زیست و شهروندان آسیب می رساند.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش های خوب انجام شده؛ مسئولان مربوطه باید برای افزایش راندمان این تصفیه خانه اهتمام داشته باشند ِ چرا که باید چندین برابر عملکرد کنونی این تصفیه خانه، کار تصفیه انجام شود تا یکی از مشکلات زیست محیطی گیلان رفع شود.

وی تصریح کرد: باید برای رفع مشکلات زیست محیطی استان مجاهدانه ورود کرد و برای موضوعات مختلف از نظر نخبگان، اندیشمندان و دانشگاهیان استفاده کرد.

جنگل های سراوان رشت با زیبایی شگفت انگیزش، افزون بر سه دهه است که محلی برای تخلیه زباله های این کلانشهر و برخی شهرهای اطراف شده، به طوری که شیرابه زباله ها علاوه بر آلوده کردن خاک و منابع آبی منطقه با ایجاد بوی تعفن و جلب حشرات و جانوران موجب رنجش اهالی این منطقه و مسبب اعتراضات مکرر آنها شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار