پیام مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی:

مدرسه مهمترین رکن توسعه و زیرساخت رشد و تعالی جامعه است

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه مهمترین رکن توسعه و زیرساخت رشد و تعالی جامعه است

در متن پیام محمد صیدلو، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید آمده است:

نسیم روحبخش علم و دانش، در آستانه ماه مهر و مهرورزی، ماه شور و نشاط مدرسه، وزیدن گرفته است و خبر از آغاز بهار تعلیم و تربیت می‌دهد.

سخن از مدرسه، سخن از مهمترین رکن توسعه و زیرساخت رشد و تعالی جامعه است. سخن از تجلی اراده و ایمان در بستر علم و دانش که دانش‌آموزان پرشور را، تحت تعالیم معلمان و مدبران روشن‌اندیش و قوی‌اراده، به سمت آینده‌ای پرشکوه از تعالی، پیش خواهد برد.

در سال جدید تحصیلی، برنامه ویژه بازگشایی مدارس، در تقارنی ارزشمند با حماسه سرخ حسینی و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، متفاوت از هر سالی آغاز می‌شود.

همه آگاهیم که با توجه به شرایط ویژه ناشی از همه‌‌گیری ویروس منحوس کرونا و مخاطرات این بیماری که همه شئون کشور را تحت شعاع خود قرار داده است، امر بازگشایی مدارس و آغاز فصل تعلیم و تربیت نیز تابع ملاحظات و شرایط ویژه‌ای شده است که مدیریت و راهبری آن نیازمند تدابیر ویژه و مدبرانه است.

خوشبختانه در سایه وحدت و همدلی و هماهنگی مسوولین در بخش‌های مختلف و تدوین دستورالعمل ویژه اداره کلاس‌های درس در شرایط این بیماری، برنامه تحصیل دانش‌آموزان عزیز به نحوی هوشمندانه و با دقت نظر جدی و اولویت تامین و حفظ سلامت عزیزان دانش‌آموز فراهم شده است که البته تحقق این مهم جز در سایه همکاری و همراهی اولیای گرامی و دانش‌آموزان عزیز میسر نخواهد بود.

بدون تردید آموزش و پرورش مفتخر است به عنوان مجری این امر خطیر، با تکیه برحمایت اولیا و معلمان و با استفاده از همه ظرفیت‌ها و همکاری سایر بخش‌ها و‌با تلاش حداکثری ، فصلی تازه از بهار دانش را با مرافقت، همدلی، محبت و یک‌دلی آغاز نماید، تا عرصه علم و تحصیل و تهذیب با همه مشکلات و چالش ها دچار خلل و عقب ماندگی نشود.

در این مجال از خانواده‌ها و دانش‌آموزان عزیز و فرزندان معنوی نظام جمهوری اسلامی استدعا داریم با درک شرایط خطیر و همراهی و همکاری، تلاشی موثر در حیطه ارتقاء بینش و دانش تا رسیدن به قله دانایی و عزتمندی را سرلوحه خود قرار دهند که بدون شک راهی جز راه دانایی در مسیر خیر و کمال جامعه نیست.

بار دیگر فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی را به همه دانش‌آموزان عزیز ، پرچمداران عشق و امید، معلمان شریف و اولیای گرامی و در یک کلام به همه دلسوزان و دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت صمیمانه تبریک عرض می‌نماییم و امیدواریم سال تحصیلی جدید، سالی سرشار از موفقیت و تبلور و تحقق اهداف والای نظام آموزشی و تربیتی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار