فولادوند: اختیار و مدیریت حضور دانش آموزان برعهده شورای مدارس است

تهران (پانا) - عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در شبکه خبر راجع به آمادگی شهر تهران برای بازگشایی مدارس در15شهریور سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۲۰۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: اختیار و مدیریت حضور دانش آموزان برعهده شورای مدارس است

فولادوند در خبر ساعت13 شبکه خبر راجع به چگونگی بازگشایی مدارس گفت: شورای مدرسه در مباحث داخل مدرسه تصمیم می گیرد و در این شورا نماینده اولیا و مربیان حضور دارند و اختیار حضور برعهده همین شوراست. اگر شورای مدرسه تشخیص داد تعدادی دانش آموز به تناسب فضا امکان آموزش حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی را دارند، این مهم انجام می شود.

وی افزود: اکنون مدیران گروه بندی های شان را انجام داده اند و بعد از چند روز از سال تحصیلی دانش آموزان برایشان مشخص می شود که چگونه به مدرسه بیایند.

فولادوند در مورد نحوه برگزاری زنگ تفریح در مدارس گفت: دانش آموزان مدام رصد می شوند و زنگ تفریح محدود است و حتما با حضور مربیان بهداشت و آموزش خود مراقبتی هم به دانش آموز داده می شود. ضمن اینکه تاکید بر استفاده از ماسک، دائم توسط مربیان و خانواده وجود دارد.

فولادوند همچنین در خصوص ضد عفونی کردن کلاس ها گفت: ضد عفونی کردن مدارس انجام شده است. این اقدام با کمک نهادهای خارج از آموزش و پرورش همچنان درحال انجام است و نیروهای آموزش و پرورش در ارتباط با نحوه ضدعفونی کردن کلاس ها آموزش کامل دیده اند.

فولادوند در مورد نحوه سرویس مدارس گفت: در این زمینه بسته به نوع ماشین باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود. در ماشین های مینی بوس و اتوبوس 50درصد ظرفیت دانش آموز باید حضور داشته باشند و مسئولیت این مهم با فرمانداری هاست که آمادگی لازم را دارند.

وی راجع به نحوه برگزاری کلاس های متوسطه گفت: مدیر آموزش متوسطه تصمیم می گیرد چه درس هایی حضوری باشد و چه درس هایی از طریق فضای مجازی باشد. مدیریت و فرماندهی و رصد آموزش برعهده مدیران مدرسه است و ما در بازدیدها برنامه مدون و تایید شده شورای مدرسه را در نظر می گیریم.

وی از خانواده خواهش کرد که اگر کودکان علائم کرونا یا سرماخوردگی را دارند مانع ورودشان به مدرسه شوند.

وی افزود: بنا بر حضور دانش آموز است اما این حضور انعطاف پذیر است و این برعهده شورای مدرسه است. همچنین برای سلامت کادر آموزش و پرورش که در طول شش ماه گذشته هم دوش با سایر مردم تلاش کرده اند برنامه داریم و این مهم دائم رصد می شود. کادر آموزشی را دوست داریم و سلامت شان را رصد می کنیم.

فولادوند در خصوص اینکه بازگشایی موقتی است یا خیر گفت: کلاس های آموزش حضوری شکل پیدا کرده. ما انتهای کرونا را نمی توانیم پیش بینی کنیم، پس باید مدیریت شود. اصل بر حضور است و مدیریت چگونگی آن با مدیریت مدرسه و شورای مدرسه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار