تور رسانه‌ای عمرانی توسعه استانداری بوشهر برگزار شد

بوشهر(پانا)_ تور رسانه ای عمران توسعه استانداری بوشهر یادمان خبرنگار فقید غلامعلی قاضی زاده با حضور استاندار، معاون عمرانی، مدیران ستادی حوزه عمرانی استانداری و مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر با همراه کاروان خبرنگاران با رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد .

کد مطلب: ۱۱۲۰۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
تور رسانه‌ای عمرانی  توسعه استانداری بوشهر برگزار شد

به گزارش پانا ، روز چهارشنبه ۱۲شهریور سالروز شهادت رییسعلی دلواری موسوم به روز مبارزه با استعمار ،توفیق داشتم به همراه دوستان رسانه ای و خبرنگاران به تور رسانه‌ای عمرانی استانداری «یادمان خبرنگار فقید مرحوم غلامعلی قاضی زاده » عازم جنوب استان شوم .

تور رسانه ای ابتکار زیبا و اثرگذاری است که چند سالیست توسط استانداری بوشهر رقم خورده و تا کنون شاهد برگزاری تور رسانه ای «سلامت»در زمستان سال ۱۳۹۶،تور تخصصی «حوزه آب» اوایل سال ۱۳۹۷، تور تخصصی «صنعتی _اقتصادی»۱۳۹۷ ، و تور اول «عمران و توسعه»در سال ۱۳۹۸و امسال نیز تور دوم برنامه ریزی و انجام شد که باعث رضایتمندی همه خبرنگاران و آشنایی بیشتر آنان بصورت حضوری با کارهای انجام شده و اقدامات دولت شد .
تفاوت تور های حوزه عمرانی با چند تور انجام شده ،حضور استاندار محترم ،معاون محترم عمرانی استانداری،ومدیران ستادی حوزه عمرانی استانداری و مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر همراه کاروان خبرنگاران و رعایت دقیق و کامل پروتکلهای بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا بود .
نکته جالب این برنامه نهادینه شدن آن و الگو شدن در سطح ملی است . البته تاکید استاندار و معاون ایشان بر پیوست رسانه ای همه پروژه های بزرگ استان بود .
با برنامه ریزی دقیقی که صورت گرفته بود ،اول صبح سه دستگاه اتوبوس ساعت ۷ جلو استانداری با حضور مسوولین استان آماده بود .بر اساس برنامه ابتدا از آب شیرین کن(دوم) ۳۵هزار مترمکعبی شهر بوشهر که با تضمین خرید دولت با پیگیری جدی مسوولان استان و با سرمایه گذاری قریب ۹۰۰میلیارد تومانی بخش خصوصی در حال ساخت و تکمیل است،بازدید شد .در این بازدید گراوند استاندار بوشهر پروژه های تآمین آب شرب بویژه آب شیرین کن ها را بسیار با اهمیت و نتیجه جهت گیری درست دولت دانست و گفت :خط انتقال آب تولیدی این آب شیرین کن با اعتبار ۵۰میلیارد تومان و تاسیسات برق آن با اعتبار ۱۰میلیارد تومان از سوی دولت و از محل اعتبارات استانی تامین گردیده و در حال اجرا است.
معاون عمرانی استاندار هم حجم آب تولیدی هدف‌گذاری شده از محل شیرین سازی آب دریا را ۱۵۰هزارمترمکعب در شبانه روز ذکر کرد و گفت این میزان معادل نیمی از مصرف و نیاز کنونی استان است .
برنامه دوم ،شرکت در آیین بهره برداری از پارک ساحلی لیان شهر بوشهر بود که پس از دو دهه افتتاح که باعث ایجاد زمینه ای برای رفاه و تفریح محلات جنوبی شهر بوشهر به عنوان محلات کمتر برخوردار شهر بوشهر می شود.
در ادامه استاندار بوشهر در مصاحبه با خبرنگاران اهتمام دولت به رونق و عمران شهری را علی رغم مشکلات مالی جدی و موثر ذکر کرد و گفت :در کمک به عمران شهرها بویژه مرکز استان جدی هستیم.
برنامه بعدی بازدید از موزه بسیار زیبای منطقه ای در محله سرتل بوشهر بود که با اعتبار بیش از ۴۰میلیارد ریال در یکی از ساختمانهای تاریخی و ارزشمند بوشهر راه اندازی گردیده ،بود .
در ادامه کاروان خبرنگاران برای بازدید از چهار پروژه در شهرستانهای دیر ، کنگان و بخش دلوار عازم جنوب استان شد و در اولین برنامه از مجتمع فرهنگی هنری شهر آبدون و با اعتبار ۸۰میلیارد ریالی پس از یک وقفه ۷ساله در کمتر از ۸۰روزکاری از پیشرفت سی درصد به ۹۸درصد رسیده و تقریبا آماده افتتاح شده بود ،بازدید کردیم .
این مجتمع بسیار زیبا که تنها سالن و مکان مجهز فرهنگی در شهر آبدون است،باعث رضایت و خشنودی مردم این شهر و استفاده هنرمندان خواهد بود .
ستوده معاون عمرانی استانداری بوشهر که از مدیران خلاق ، با انگیزه و پرکار دولت دراستان است با کمال تواضع ضمن همراهی خبرنگاران،طی سخنانی ،هدف مسوولان استان در سال پایانی دولت دوازدهم را تکمیل پروژه های نیمه تمام دانست و گفت با هدف‌گذاری دقیق در صدد هستیم تا پروژه های تاثیر گذار نیمه کاره را تا پایان دولت تکمیل و تقدیم مردم عزیز استان نماییم .
پس از آن در ایستگاه پمپاژ آب خط انتقال سیراف _ جم حاضر و از عملیات نصب تجهیزات پمپاژ ایستگاه فوق که یکی از ۶ایستگاه خط یاد شده است و تاکنون مبلغ ۱۳۵ میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده، دیدن کردیم .خط انتقال (آب شیرین شده دریا)از سیراف به شهر جم از سخت ترین پروژه های انتقال آب در کشور در مسیری کوهستانی ،صعب العبور و مرتفع است که برای انتقال، باید آب را تا ارتفاع ۴۰۰متر پمپاژ کرد .
سپس از اسکله گردشگری و طرح توسعه بندر کنگان که براساس دستور رییس جمهور در سفر به استان در هفته دولت امسال شروع گردیده بود ،بازدید شد .
این اسکله با اعتبار ۱۷۰میلیار تومان و در مدت ۳۰ماه به بهره برداری خواهد رسید.
از نکات قابل توجه این تور ،شور و اشتیاق خبرنگاران علی رغم گرمی هوا بود .تهیه مشتاقانه گزارش ،عکس و فیلم قابل توجه و از نقاط قوت این تور یک روزه بود .آخرین برنامه حضور در اسکله و طرح گردشگری روستای خورشهاب تنگستان و شنیدن خواسته های مردم و شورای اسلامی آنجا و دستور معاون استاندار برای الحاق این روستا به جمع روستاهای هدف گردشگری بود. مجددا از حوزه عمرانی استانداری ،اداره کل روابط عمومی استانداری و شخص استاندار که دستور برگزاری این تور را داده و همیشه از رسانه ها حمایت می کنند تقدیر و تشکر دارم .

زینب کاظمی خبرنگار خبرگزاری پانا _استان بوشهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار