رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر عنوان کرد:

مشارکت 24 استان در نبرد با تبعات بی‌آبی در 4 استان خشکسالی زده

تهران (پانا) - رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اجرای طرح «نذر آب ۳» از نیمه شهریور تا هفته اول مهرماه با هدف نبرد با تبعات بی‌آبی در ۴ استان خشکسالی ‌زده سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان خبر داد و گفت در این طرح ملی ۱۲ استان به عنوان معین و ۱۲ استان دیگر به عنوان پشتیبان مشارکت دارند.

کد مطلب: ۱۱۲۰۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت 24 استان در نبرد با تبعات بی‌آبی در 4 استان خشکسالی زده

به گزارش هلال احمر، محمد نصیری افزود: سومین مرحله «طرح نذر آب» در ۶ شهرستان نیکشهر، چابهار، هامون، نیمروز، ایرانشهر و خاش استان سیستان و بلوچستان، سه شهرستان نهبندان، سربیشه و خوسف استان خراسان جنوبی، یک شهرستان ریگان استان کرمان و ۲ شهرستان بندرلنگه و حاجی آباد استان هرمزگان که تنش های آبی دارند، اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در اجرای این طرح از توان استان های برخوردار از جمله زنجان، مرکزی، قزوین، گلستان، قم، تهران، یزد، خراسان رضوی، اصفهان، کرمان، بوشهر و فارس به عنوان استان های معین شهرستان های یادشده و استان های همدان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خوزستان، گیلان، البرز، سمنان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، مازندران و کیش نیز به عنوان استان های پشتیبان استفاده می شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در طرح نذر آب ۳، سه محور حمایت‌های معیشتی، خدمات درمانی (با پیوست ویروس کرونا) و برخورد با تنش‌های آبی به شکل استقرار تانکر، تصفیه آب و لوله کشی برای دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم اجرایی می‌شود.

نصیری توضیح داد: طرح نذر آب از ۲ سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شد که در این طرح علاوه بر آب‌رسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم، توزیع بسته‌های معیشتی و غیره نیز انجام می‌شود.

وی توزیع بسته های معیشتی، ویزیت رایگان پزشکان عمومی و متخصص، توزیع داروی رایگان، ارائه خدمات روانی و اجتماعی از سوی تیم های سحر سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، ارائه آموزش های پیشگیری از کرونا، تب سنجی و نظایر آن را از سوی داوطلبان جمعیت هلال احمر از دیگر برنامه های اجرایی سومین مرحله «طرح نذر آب» در چهار استان خشکسالی ‌زده سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان عنوان کرد.

ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به نیازمندان و آسیب پذیرترین افراد جامعه با استفاده از منابع و کمک های داوطلبانه خیرین و داوطلبان از جمله وظایف سازمان داوطلبان است. جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، احترام به انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون در نظر گرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار