مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در آستانه آغاز سال تحصیلی مدارس :

بازگشایی مدارس شهرستانهای استان تهران بر اساس رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در آستانه آغاز سال تحصیلی از بازگشایی مدارس شهرستانهای استان تهران بر اساس رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مدارس شهرستانهای استان تهران بر اساس رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد

محمد صیدلو گفت: آموزش و پرورش در شرایط موجود با تعامل با ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین اطلاعات و راهنماییهای مربوط به مسائل بهداشتی مدارس را دریافت و اجرا خواهد کرد.

او در ادامه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در ماههای گذشته موضع فعال و موثری را در ارائه خدمات آموزشی در پیش گرفته است، اظهار داشت: تجارب به دست آمده از گذشته و ملاحظه و مطالعه تجارب جهانی تصویر روشن تری را برای برنامه‌ریزی در وضعیت نامعلوم برای ما پدید آورده است.

او افزود: همچنان که از اسفند سال گذشته که شیوع ویروس کرونا منجر به تعطیلی مدارس در کشور شد، مسائلی چون زمان آغاز سال تحصیلی، نحوه برگزاری امتحانات، روشهای متنوع ارائه آموزش و... از موضوعاتی بود که برنامه‌ریزی‌های ما را تحت تاثیر جدی قرار میداد و توانستیم با تلاش همکاران، مبتنی بر وضعیتهای مختلف تا حدود قابل توجهی آموزش را در محیطهای مختلف استمرار بخشیده و اجازه ندهیم شرایط غافلگیر کننده، توقف غیر قابل جبرانی را در آموزش دانش‌آموزان به وجودآورند، اکنون شناخت و تجارب در سطح استانی و منطقه‌ای در اختیار ما بوده و می‌توانیم مبتنی بر این شناخت برنامه‌ریزی مطلوب‌تری انجام دهیم. ویژگیهای این برنامه‌ریزی مانند گذشته برخورداری از انعطاف لازم برای رو به رو شدن با شرایط ناپایدار فعلی و عدم قطعیت است.

صیدلو گفت: در همین راستا و بر اساس شیوه نامه مصوب آموزش و پرورش برای تحقق اهداف مشخص شده در شرایط کرونا آموزش‌های استان نیز بر اساس وضعیت سفید، زرد و قرمز طراحی شده است که با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا انجام خواهد پذیرفت و این اطمینان خاطر را به اولیاء محترم و دانش‌آموزان عزیز می‌دهیم که بدون استرس و نگرانی با فرآیندهای آموزشی ما همراهی داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: مطلوب ما این است که آموزش با رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی بصورت حضوری انجام شود و در این مسیر اصل بر سلامت دانش‌آموزان است، آنچه در تربیت و آموزش اصل است استفاده متربی از حضور مربی و تعامل در رفتار و منش بین آنها است، لذا در هر شرایطی اصل بر حضور دانش آموزان در مدرسه است، بنا بر همین اصل تلاش ما بر ایجاد محیط امن و سلامت برای حضور دانش آموزان است.

او تصریح کرد: با مدیران مناطق در این خصوص جلسات راهبردی برگزار و درخصوص اولویت سلامت دانش آموز و ایجاد همدلی با اولیاء و فراموش نشدن اصل تربیت فرزندان به عنوان هدف اصلی آموزش و پرورش نکات لازم یادآوری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار