دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: خاک این دیار هنوز تپش‌های قلب تو را احساس می‌کند

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: خاک این دیار هنوز تپش‌های قلب تو را احساس می‌کند

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم زهرا افراسی دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از استان خوزستان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« منم یک حاج قاسم دیگرکه می‌سراید شعار آزادی

منم یک حاج قاسم دیگر که بر می‌چیند هر ظلمی

منم یک حاج قاسم دیگر که می‌جنگد همچو سربازی

منم یک حاج قاسم دیگر که می‌افرازد پرچم سرافرازی

نامش را که می‌شنیدند یک نفر را نه، بلکه یک لشکری که با قدم‌هایش هر لحظه ترسی بیشتر را در دل دشمن ریشه‌دار می‌کرد در مقابل خود می‌دیدند. قامت سربلندی که همواره چون پرچمی برافراشته و سمبلی از ایستادگی که مهر و محبتش زبانزد خاص وعام بود می‌دیدند. خوزستانی‌ها این مهم را بهتر درک می‌کنند یادتان که نرفته، سیل را که چگونه سردار، همچون پدری مهربان در آغوشتان گرفته بود و پا به پایتان حرکت می‌کرد، مگر می‌شود فراموش کرد؟ و بگذار پایم را ازین مرز فراتر بگذارم، هرجای این دیار و خاک، جای پای تورا دارد! سوریه، لبنان وفلسطین این را فریاد می‌زنند. خاک این دیار هنوز تپش‌های قلب تو را احساس می‌کند، همان تپشی که با هر نبضش دشمن را کیلومترها عقب‌تر می‌راند. خاک سوریه، زبان گشوده است و می گوید «خاک این بیابان‌ها وسنگرها بوی سجده‌های تورا می‌دهد» حال چگونه می‌شود باور کرد غم رفتنت را؟ بی‌گمان شایسته‌تر از مقام شهادت برایت سراغ نداشتند، با رفتنت آسمان اشک خون بارید و به یک ملت نه بلکه به این امت تسلیت گفت. هنوز هم آن سخنت را به یاد دارم که می‌گفتی یاران همه رفتند افسوس که جا مانده منم! دیدی آخر به یارانت پیوستی سردار... آنقدر عزیز بودی سردار که امام حسین(ع) بدرقه‌ات کرد و شهادتت را تبریک گفت.»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار