یک مشاور خانواده و مدرس دانشگاه:

تربیت فرزندان با حفظ حرمت، در تقویت عزت نفس آنان اثر بسزایی خواهد داشت

اسلامشهر (پانا) - یک مشاور خانواده و مدرس دانشگاه به تحلیل مسائل خانواده و روش های دست یافتن به خانواده متعادل پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۱۹۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تربیت فرزندان  با حفظ حرمت، در تقویت عزت نفس آنان اثر بسزایی خواهد داشت

منیره نسیمی، یک مشاور خانواده و مدرس دانشگاه در گفت و گو با پانا اظهار کرد: خانواده یک واحد اجتماعی و مهمترین نهاد تربیتی است که عامل تکوین شخصیت، رشد عقلانی و اجتماعی اعضا است و خانواده متعادل در مقابل بسیاری از مشکلات می تواند تاب بیاورد.

او در ادامه افزود: در یک خانواده به‌سامان با ارتباط سالم والدین و فرزندان و برخورداری افراد از شرایط اظهار نظر مساوی و مشورت و عدم توجه به مرد یا زن سالاری می‌توانیم روال خوبی داشته باشیم و این شرایط الگوی خوبی برای آینده فرزندان نیز خواهد بود.

مشاورخانواده تصریح کرد: در یک خانواده متعادل بایستی همسران از نیازهای هم آگاهی داشته و به نیازهای جسمی و روانی فرزندان هم توجه کنند و بدانند تربیت فرزندان با حفظ حرمت در تقویت عزت نفس آنان اثر بسزایی خواهد داشت.

او بیان کرد: امروزه و در شرایط ابتلای جامعه به شیوع ویروس کرونا ما در اجتماع گاهی مشاهده می‌کنیم امنیت خانواده به مخاطره می‌افتد و اعتماد‌ به‌نفس افراد هم دچار اختلال می شود که اگر ما بر رفتار خود کنترل و مدیریت داشته باشیم شاهد خشم‌های فرزندان در فضای مجازی و محیط‌های آموزشی و جامعه نخواهیم بود.

نسیمی خاطرنشان کرد: اخیرا" شاهد نوعی از آسیب‌های اجتماعی به نام طلاق عاطفی نیز هستیم که همسران بر اساس نداشتن مهارت در برقراری روابط عاطفی مستحکم دچار آن می‌شوند که در این راستا پیشنهاد می‌شود، با بالابردن سرانه مطالعه، مشاهده فیلم ازدواج و عکس‌های دوران قبل و استفاده از کلمات مثبت انگیزه عاطفی را ایجاد کنیم.

این مشاور خانواده و مدرس دانشگاه تأکید کرد: در راستای استحکام خانواده می توان از روش‌های دیگری از جمله، توجه به سالگرد ازدواج، روز تولد فرزندان و همسران و از همه مهمتر یادگیری مهارت عذرخواهی استفاده کرد.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار