خون محیط‌بان «محمد حسن‌نژاد»، حافظ محیط زیست کشور شد

عامل شهادت محیط‌بان هرمزگانی خودکشی کرد

تهران (پانا) - شامگاه گذشته محیط بان «محمدحسن نژاد» در پی درگیری با شکارچیان غیرمجاز در منطقه ارمک استان هرمزگان به شهادت رسید تا خون او حافظ محیط زیست کشور شود.

کد مطلب: ۱۱۱۹۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
خون محیط‌بان «محمد حسن‌نژاد»، حافظ محیط زیست کشور شد

طی درگیری شب گذشته که بین محیط بان حسن نژاد با شکارچیان در منطقه ارمک به وجود آمد، دو شکارچی به ضرب گلوله مستقیم به سینه محیطبان حسن نژاد، او را شهید کردند و از منطقه متواری شدند.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر و ضمن تسلیت به خانواده شهید محمد حسن نژاد گفت: یکی از این ضاربان، بلافاصله دستگیر شد و سازمان محیط زیست با جدیت و طبق مقررات نیروهای مسلح،پیگیری حقوق مادی و معنوی برای خانواده آن شهید خواهد بود.

وی افزود: یکی از این ضاربان، بلافاصله دستگیر و شکارچی دیگر نیز شناسایی اما متواری شد که خبر رسید این فرد با اسلحه خودکشی کرده است. قاتل از نزدیکان محیط بان بود و پس از شناسایی وی با رسیدن مأموران عرصه را بر خود تنگ دیده و با شلیک گلوله خودکشی کرد.

محیط بان شهید حسن نژاد با ۲۳ سال سابقه درخشان، از سرمایه‌های سازمان محیط زیست محسوب می‌شد که در این سال‌ها در برابر شکارچیان ایستاد و دو سال هم به عنوان محیط بان نمونه انتخاب شد.

تابستان سال 95 نیز محمد دهقانی و پرویز هرمزی، دو محیطبان بندرعباس در منطقه حفاظت شده گنو براثر تیراندازی دو شکارچی غیرمجاز، جان خود را از دست دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار