معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کرد:

افزایش بیماران کرونایی ۲ تا ۵ روز بعد از هر تعطیلات

رشت (پانا) - معاون علوم پزشکی گیلان خبر داد متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۲ بیمار جدید بستری کردیم که تجربه نشان داده به فاصله دو تا پنج روز بعد از هر تعطیلات با افزایش تعداد بیماران کرونایی مواجه هستیم.

کد مطلب: ۱۱۱۹۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش بیماران کرونایی ۲ تا ۵ روز بعد از هر تعطیلات

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده با اشاره به آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۷۵ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۲ بیمار جدید بستری کردیم، افزود: این افراد با روش های مختلف تشخیص کرونا، بستری شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به افزایش بیماران کرونایی بعد از موج مسافرت ها، یادآور شد: تجربه نشان داده به فاصله دو تا پنج روز بعد از هر تعطیلات با افزایش تعداد بیماران کرونایی مواجه هستیم و برای دو هفته تعداد بیماران ثابت می ماند.

حیدرزاده، از افرادی که در تماس با مسافران در استان بودند خواست حداقل ۱۰ روز در قرنطینه بمانند و خاطرنشان کرد: ممکن است افراد آلوده به ویروس کرونا باشند، اما هنوز علائمی نشان ندهند، بنابراین طی این ۱۰ روز از سایر اعضای خانواده فاصله بگیرند.

وی با بیان اینکه افراد در صورت بروز علائم کرونایی با ۴۰۳۰ تماس بگیرند، گفت: برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار