کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش پنج سال آینده آموزش و پرورش دستگردان

بیرجند(پانا)- رئیس آموزش و پرورش منطقه دستگردان هشدار داد کمبود نیروی انسانی مهم ترین مشکل و چالش آموزش و پرورش منطقه دستگردان در پنج سال آینده با توجه به نرخ بالای بازنشستگی معلمان در این منطقه است.

کد مطلب: ۱۱۱۹۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش پنج سال آینده آموزش و پرورش دستگردان

علی غلامی پیش از ظهر امروز در حاشیه سی و چهارمین اجلاسیه سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود، اظهار کرد: باتوجه به بازنشستگی جمعیت کثیری از فرهنگیان شاغل و کندی جذب نیرو، در پنج سال آینده مشکلات زیادی به وجود خواهد آورد.

او، عدم تناسب بین نیروهای ورودی و خروجی را زنگ هشدار جدی تلقی کرد و افزود: موثرترین راه ماندگاری جمعیت در منطقه و جلوگیری از مهاجرت، آشنایی دانش آموزان با روش های نوین و پربازده کشاورزی و گذر از روشهای سنتی به مدرن در صنعت کشاورزی به وسیله هنرستان ها است.

رئیس آموزش و پرورش منطقه دستگردان؛ عملیاتی سازی طرح برنامه درسی ملی و سیاست های کلی مدرسه محوری را مستلزم برنامه ریزی دقیق و آموزش موثر مدیران، معاونان و معلمان مدارس و نظارت مستمر بر اجرای برنامه دانست و تصریح کرد: طرح بوم با رویکرد فرهنگی، تربیتی و با تاکید بر آموزش های مهارت محور در کلیه مدارس ابتدایی و اول متوسطه در پایه های چهارم تا نهم منطقه دستگردان اجرا می شود.

غلامی، با اشاره به مهمترین امکان و قابلیت های اجرای این برنامه در مدارس گفت: برنامه درسی سطح مدرسه که بر اساس امکانات بالفعل و بالقوه مدرسه و محیط اجتماعی است، امکان پاسخگویی به نیازها و علایق دانش آموزان و قابلیت های اجرایی این برنامه را فراهم می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار