مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زنجان ، در حاشیه اجلاس سراسری روسای ادارات آموزش و پرورش کشور تاکید کرد:

ایجاد همگرایی و تبادل نظر از اهداف اجلاس سراسری روسای کشور است

زنجان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان گفت، این نشست ظرفیت عظیمی را برای به اشتراک گزاری و انتقال ابتکارات و راه حلهای مناطق مختلف کشور جهت حل مسائل فراهم آورده است.

کد مطلب: ۱۱۱۹۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد همگرایی و تبادل نظر از اهداف اجلاس سراسری روسای کشور است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان، مجید دویرانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان در حاشیه برگزاری سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش کشور اظهار داشت: هدف از برگزاری این اجلاس ایجاد همگرایی، تبادل نظر و تجربه و فهم مشترک از مسائل و مشکلات حال و آینده سیستم تعلیم و تربیت کشور است که از طریق ان می‌توان به طور مستقیم در جریان طرحها و برنامه های آموزش و پرورش قرار گرفت.

دویرانی ادامه داد: همچنین این نشست ظرفیت عظیمی را برای به اشتراک گزاری و انتقال ابتکارات و راه حلهای مناطق مختلف کشور جهت حل مسائل فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه پیچیده، متمرکز و گسترده بودن آموزش و پرورش همواره آن را با چالشهای متعددی مواجه بوده است تصریح کرد: که در شرایط حاضر ویروس کرونا بر شدت و پیچیدگی مسائل آموزش و پرورش افزوده است؛ مسائلی مانند کمبود نیروی انسانی، آموزش مجازی، کمبود فضا و تجهیزات آموزشی در مدارس و هنرستانها، سایه سنگین کنکور بر نظام آموزشی، متمرکز بودن آموزش و پرورش از چالشهای مزمن، حال و آینده آن به شمار می‌رود.

دویرانی با اشاره به تبدیل شدن آموزش و پرورش به یک گفتمان ملی، ابراز داشت: لازم است حاکمیت، مجامع علمی، رسانه ها و صاحب نظران و نهادهای غیر دولتی، آموزش و پرورش را به عنوان یک نهاد حیاتی مطرح و ارتباط مستقیم توسعه کشور و توجه به آموزش و پرورش را تبیین نموده و در عمل به توسعه آن اهتمام داشته باشند که در این راستا استفاده از تجربیات موفق سایر کشورها نیز راهگشا خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به موفقیت های ناحیه 2 زنجان گفت: در سالتحصیلی گذشته، ۶۵درصد برگزیدگان مرحله اول المپیادهای علمی و نفرات برتر کنکور از دانش آموزان ناحیه۲ بودند و نیز ۴۰درصد مقام های برتر بیستمین پرسش مهر ریاست جمهوری از ناحیه۲ زنجان به دست آمد.

وی همچنین خاط نشان کرد: به طور کلی ناحیه۲زنجان به دلیل وسعت و سایر ویژگیهای منحصر به فرد آن به عنوان سمبل آموزش و پرورش استان شناخته می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار