مدارس فارس آماده حضور دانش‌آموزان در مناطق سفید و زرد هستند

شیراز (پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس از تخصیص اعتبار به مدارس به منظور تهیه تجهیزات لازم در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایام کرونا و حفظ سلامت دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مدارس فارس آماده حضور دانش‌آموزان در مناطق سفید و زرد هستند

محسن کلاری در گفت‌وگو با پانا افزود: آموزش پرورش استان فارس با توجه به شرایط ویژه ایام کرونا، تعطیلی مراکز رفاهی آموزشی و درآمد اختصاصی منفی و همچنین عدم اعتبارات لازم سعی کرده است با تمام قوا اعتبارات مربوط به بازگشایی مدارس را در راستای مقابله با کرونا به ادارات اختصاص دهد.
او ادامه داد: گرچه ما در اسفند و فروردین ماه هم مبالغی را به منظور بازگشایی مدارس به ادارات تخصیص دادیم اما در شهریورماه نیز با تهیه و تخصیص اعتبارات جدید به مدارس سعی کرده‌ایم مدارس مناطق سفید و زرد را آماده بازگشایی کنیم، چرا که قطعا اولویت نخست ما سلامت دانش‌آموزان و بعد از آن پرداختن به مقوله آموزش و پرورش است.
به گفته او، ضروری است تا روسای ادارات آموزش و پرورش و مدیران مدارس در مناطق سفید و زرد، با شروع بازگشایی مدارس زمینه حضور ایمن دانش‌آموزان را فراهم کنند و تهیه تجهیزات مورد نیاز و تمهیدات لازم، به منظور حفظ سلامتی خود و دانش‌آموزان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را مورد توجه قرار دهند.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس افزود: نیاز است تا همکاران ما در مدارس به ویژه مقطع ابتدایی که دانش آموزان کمتر قادر به رعایت بهداشت فردی هستند توجه بیشتری بر لزوم رعایت پروتکل‌ها از سوی دانش‌آموزان داشته باشند تا بتوانیم با کمترین خطر، سال تحصیلی را همراه با تندرستی و عبور از شرایط کرونا شروع کنیم.
کلاری با تاکید بر اینکه امسال برای نخستین بار است که آموزش و پرورش فارس در نیمسال اول سال سه مرحله اعتبارات به مدارس و ادارات تزریق کرده است گفت: تخصیص چهارمین مرحله از اعتبارات هم به مدارس در برنامه داریم که به زودی آن‌ها را اعلام خواهیم کرد و سعی می‌کنیم با شرایط خاصی که داریم کوچکترین مشکلی برای مدارس پیش نیاید.

کلاری افزود: همدلی و همفکری همکاران که با تلاش شبانه روزی در این روزهای کرونایی سخت مشغول کارند باعث شده که وقفه ای در هیچ کدام از مسائل آموزشی و مالی پیش نیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار