مدارس در وضعیت‌ زرد: حضور دانش‌آموزان با تصویب شورای مدرسه و طبق مقررات است

ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و‌پرورش مازندران اعلام کرد که در وضعیت زرد تعداد روزهای آموزش حضوری و غیرحضوری دانش‌آموزان بر اساس تصویب شورای مدرسه و برابر مقررات ارسالی است.

کد مطلب: ۱۱۱۹۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مدارس در وضعیت‌ زرد: حضور دانش‌آموزان با تصویب شورای مدرسه و طبق مقررات است

اسفندیار نظری در گفت و گو با پانا، با اشاره به بازگشایی مدارس در روز پانزدهم شهریور و نواخته شدن زنگ شروع کلاس‌ها از ساعت 8 صبح، گفت: «در دوره متوسطه با توجه به مصوبه ابلاغی ستاد ملی مدیریت کرونا، مدارس می‌توانند از ظرفیت روز پنجشنبه برای ارائه خدمات آموزشی و تربیتی استفاده کنند.»

او با تأکید بر استفاده از سامانه شبکه آموزش دانش آموزان به عنوان رسمی‌ترین شبکه و بستر آموزش، استفاده از سایر سامانه‌ها و نرم ‌افزارهای معتبر و مجاز آموزشی به عنوان مکمل را بلامانع اعلام کرد.

وضعیت قرمز

معاون آموزش متوسطه مازندران ضمن آن‌که حضور تمامی عوامل اجرایی مدرسه شامل مدیر، معاونان، مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور مدرسه طبق برنامه هفتگی در وصعیت قرمز را اجباری و الزامی برشمرد، ادامه داد: «تشکیل کلاس‌های مجازی در وضعیت قرمز، در دوره متوسطه در هر نوبت رسمی در دو زمان 3 تا ۳۵ دقیقه و برای پایه اول ابتدایی 25 دقیقه و پایه های دوم تا ششم ابتدایی 30 دقیقه در نظر گرفته شده است و دلیل این تصمیم‌گیری، کاهش بار ترافیکی اینترنت است.»

نظری از مدارس خواست دانش آموزانی که به هر دلیل به اینترنت و آموزش‌های مجازی دسترسی ندارند را شناسایی کنند و محتوای آموزشی را در قالب جزوه، درس‌نامه، پک‌های آموزشی به آنان ارائه دهند.

معاون آموزش متوسطه گفت: «در وضعیت قرمز، دروس مکمل مدارس خاص در قالب یک جلسه ۳۵ دقیقه برابر برنامه هفتگی به تایم‌های ۳ تا ۳۵ دقیقه اضافه خواهد شد.»

وضعیت زرد

نظری حضور دانش آموزان متوسطه در وضعیت زرد را به تشخیص شورای مدرسه منوط دانست و توضیح داد: «هر دانش آموزی حداقل دو روز در هفته تحت آموزش‌های حضوری قرار می‌گیرد.»

او در مورد آموزش غیرحضوری گفت: «دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در صورت تقسیم یا عدم تقسیم، یک روز در هفته تحت آموزش‌های غیرحضوری قرار می‌گیرند. دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم نیز در صورت تصویب شورای مدرسه حداکثر دو روز در هفته تحت آموزش‌های غیرحضوری قرار می گیرند.»

نظری یادآوری کرد که مدارس می‌توانند دو روز در هفته را به آموزش‌های غیر حضوری اختصاص دهند و از ظرفیت روزهای پنج‌شنبه نیز استفاده کنند.

او تأکید کرد که در وضعیت زرد در هنرستان‌ها برای آموزش حضوری متناسب با برنامه درسی و هفتگی رشته/شاخه با تصویب شورای مدرسه و برای آموزش غیر حضوری برنامه‌ریزی هفتگی و استفاده از ظرفیت روزهای پنجشنبه با تصویب شورای مدرسه در صورت تقسیم یا عدم تقسیم دانش آموزان به دو گروه لحاظ شود.

نظری یادآوری کرد که ارزشیابی در نوبت های اول ودوم در وضعیت سفید و زرد حضوری خواهد بود در وضعیت قرمز فقط پایه های نهم و دوازدهم حضوری و مابقی پایه ها غیر حضوری خواهد بود.

او تأکید کرد که مصوبات واختیارات شورای مدارس باید برابر مقررات و براساس شیوه نامه های ارسالی باشد. تخطی از مقررات، مجاز نبوده و تصمیمات قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

به گفته نظری فعالیت‌های آموزشی مدارس بزرگسالان، را دور و ایثارگران نیز در وضعیت‌های مختلف دقیقا مثل مدارس روزانه خواهد بود و در هر سه وضعیت سفید، زرد و قرمز برنامه هفتگی برابر برنامه مصوب درس ملی طراحی و اجرا خواهد شد و نیروی انسانی برابر نیاز بگفا به مدارس تعلق می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار