دمای زاهدان 8 درجه خنک تر از پایتخت شد

زاهدان (پانا) - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اعلام کرد ادامه جریانات شمال سبب شد تا کمینه دمای زاهدان به 13.7 درجه سلسیوس بالای صفر برسد و خنک ترین روز این شهر از اوایل اردیبهشت تاکنون را رقم بزند، به طوری که امروز دمای این شهر حتی 8 درجه خنک تر از تهران شد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
دمای زاهدان 8 درجه خنک تر از پایتخت شد

محسن حیدری در گفت وگو با پانا اظهار کرد: پس از تجربه چندین روز گرم و دمای بالای 40 درجه چند روزی است از گرمای هوا خبری نیست و زاهدان در 32 ساعت گذشته با کمینه دمای 13.7 درجه در فهرست هفت شهر خنک کشور قرار گرفته است.
وی ادامه داد: دمای این شهر کویری حتی از تبریز، ارومیه، بجنورد، خرم آباد، سنندج، مشهد، بیرجند، کرج، گرگان، رشت و ساری هم خنک شده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: دمای زاهدان از هفته گذشته و پس از تشدید جریانات شمالی روند رو به خنکی را در پیش گرفت تا جایی که هم کمینه و هم بیشینه دمای این شهر حدود 9 درجه سلسیوس کاهش یافت.
حیدری گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود نوسانات دمایی در دو سه روز آینده محسوس نباشد و رنج دمایی زاهدان تغییر به خصوصی نکند.
وی در بخش دیگری به وزش بادهای 120 روزه در شمال استان اشاره کرد و افزود: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 26 متر بر ثانیه معادل 94 کیلومتر بر ساعت رسید و قدری سبب کاهش دید افقی شد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیش بینی می شود وزش این بادها همچنان تا پایان هفته در پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز ادامه داشته باشد که این شرایط موجب ادامه شرایط دمایی فعالی استان به ویژه در نواحی نیمه شمالی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار