ایستگاه صلواتی به سبک دهه نودی ها

تهران (پانا) - امسال عاشورا با شرایط کرونا حال و هوای دیگری داشت. فارغ از ماسک ها و توزیع ضدعفونی هایی که دست به دست میشد، حضور فعال دهه نودی ها عجیب جلب توجه می کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ایستگاه صلواتی به سبک دهه نودی ها

هنوز مراسم عزاداری روز عاشورا شروع نشده بود و همه مردم انگار به دنبال گمشده ای میگشتند، عزاداری امسال با شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف برگزار کنندگان هیئت ها و نگرانی بابت سلامتی مردم به ویژه مدافعان سلامت رنگ بوی دیگری داشت.

همه در تلاش بودند تا علاوه بر رفع نگرانی مردم برای سلامتی ، خیمه عزای امام حسین (ع) را با بهترین کیفیت برگزار کنند.

در میانه راه بوی خوش اسپند هیئت و زمزمه چند کودک بازیگوش دهه نودی توجهم را جلب کرد.

برپایی تکیه ای کودکانه با کمترین امکانات، صدای ضعیف مرثیه ای اولین چیزی بود که مرا سمت آنجا کشاند.با لحن کوکانه خوش آمدی گفت و دستهایم را دعوت به محلول ضدعفونی کرد. به حال و هوایش غبطه خوردم و وقتی فهمیدم که اسباب پذیرایی اش همه از پس انداز خودش است، بیش از پیش شرمنده شدم.یاد این شعر افتادم که میگفت:

من غم و مهر حسین با شیر از مادر گرفتم

روز اول کآمدم دستور تا آخر گرفتم.

محمد صادق، یمی از این نوجوانا دهه نودی در گفتگو با پانا گفت: چون امسال بخاطر کرونا نمیتوانیم به هیئت برویم به همراه پدرم این وسایل را برای روز عاشورا تهیه کردم تا کسانی که از اینجا رد می شوند دستهایشان را ضد عفونی کنند که مریض نشوند و هم صدای نوحه و بوی اسپند در همه محله بپیچد.

ما همه باید کمک کنیم تا هرچه زودتر کرونا از بین برود تا بیمارستان ها خلوت بشود و دکترها و پرستاران هم بتوانند استراحت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار