هر خانه یک حسینیه، شعار امسال دانش‌آموزان در ایام محرم

تهران (پانا) - به گفته مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان امسال با شعار هرخانه یک حسینیه در فضای مجازی و پخش تلویزیونی به عزاداری سرور و سالار شهیدان می‌پردازند.

کد مطلب: ۱۱۱۸۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
هر خانه یک حسینیه، شعار امسال دانش‌آموزان در ایام محرم

به گزارش ابرنا، محمدرضا مسیب زاده درباره برنامه‌های آموزش و پرورش در ایام محرم اظهار داشت: این وزارتخانه در راستای اجرای سند تحول در ساحت اعتقادی و اخلاقی، توجه به ایثار، شهادت امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار داده است و از این رو هر سال در ایام محرم و صفر برای حفظ روحیه اعتقادی دانش آموزان برنامه‌هایی برای سوگواری برگزار می کند.

وی افزود: هرساله در ایام محرم دانش‌آموزان می توانستند در مدارس، دارالقرآن‌ها و پایگاه‌ها در مراسم سوگواری شرکت کنند، اما امسال با توجه به فصل تابستان، شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری تجمع‌ها امکان برگزاری مراسم به صورت حضوری وجود ندارد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با بیان این که تمامی برنامه‌های آموزش و پرورش در زمان شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شده است، گفت: کووید ۱۹ ممکن است مدارس به صورت حضوری را تعطیل کند، اما آموزش و پرورش از فرآیند آموزش و برگزاری مراسم‌های مناسبتی در فضای مجازی غافل نشده است.

مسیب‌زاده خاطرنشان کرد: برنامه معنوی سوگواره احلی من العسل امسال به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان و فرهنگیان بدون حضور دانش آموزان و به صورت نمادین در سه حرم حضرت شاه عبدالعظیم(ع) در شهرری، حرم شاهچراغ (ع) در شیراز و حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی ششم محرم به طور همزمان برگزار می‌شود.

وی یادآورشد: برنامه معنوی سوگواره احلی من العسل امسال به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان و فرهنگیان بدون حضور دانش آموزان و به صورت نمادین برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش همچنین گفت: همچنین سوگواره احلی من العسل امسال نیز مانند هر سال در روز ششم محرم به منظور معرفی حضرت قاسم بن‌الحسن (علیه السلام) به عنوان الگویی برای نوجوانان و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ولایت مداری برگزار شده است.

مسیب زاده ادامه داد: در این برنامه با راه‌اندازی کاروان‌های عزاداری با داشتن یک سیستم صوتی بدون حضور دانش‌آموزان این برنامه برگزار می‌شود و دانش آموزان می‌توانند این برنامه را از بستر شبکه شاد، شبکه قرآن و معارف و شبکه دو تماشا کنند.

پویش‌های دانش آموزی

وی همچنین به راه‌اندازی پویش احلی من العسل اشاره کرد و اظهار داشت: این پویش از ابتدای شهریور تا ۱۷ مهر ماه ادامه دارد تا دانش آموزان با حال و هوای شهدای این ایام آشنا شوند.

وی یادآورشد: دانش‌آموزان دلنوشته، پادکست، مداحی و طراحی‌های تولیدی خود را از طریق لینک کانال قرآن، عترت و نماز شبکه شاد ارسال می‌کنند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به برنامه های پیش بینی شده برای اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: به مناسبت اولین سال شهادت سردار سلیمانی، پویش‌هایی تحت عنوان "من قاسم سلیمانی هستم"، "لبیک یا حسین" و "لبیک یا خامنه‌ای" نیز همچنان فعال است که دانش‌آموزان محتواهایی در این زمینه تولید و به شبکه شاد ارسال می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار