امکان پهلو گیری کشتی هایی با ظرفیت ۳۰ هزار تن در بندر بوشهر فراهم شد

بوشهر(پانا)- استاندار بوشهر در حاشیه افتتاح لایروبی کانالهای بندر بوشهرگفت امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت ۳۰ هزار تن در بندر بوشهر فراهم شد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
امکان پهلو گیری کشتی هایی با ظرفیت ۳۰ هزار تن در بندر بوشهر فراهم شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند با تسلیت ایام ماه محرم و گرامیداشت هفته دولت و با بیان اینکه در هفته دولت2 طرح در حوزه توسعه بندر بوشهر اجرا و افتتاح شد اظهار کرد: اتمام لایروبی کانال بندر بوشهر یکی از این طرح‌ها است که با افتتاح این پروژه پذیرش کشتی‌های تجاری با ظرفیت 30 هزار تن فراهم شده است.

وی با تاکید بر توجه به رونق تجاری بندر بوشهر گفت: در این راستا ضمن قدردانی از تلاش سازمان بنادر و دریانوردی، باید زمینه پهلوگیری و تردد کشتی‌هایی با ظرفیت 50 هزار تنی در بندر بوشهر در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر نقش مهم تردد کشتی‌ها با ظرفیت بالا در رونق بنادر گفت: هر چه کشتی‌هایی با تناژ بالاتری در بندر تردد کنند قطعا رونق بندر افزایش می‌یابد و این بندر می‌تواند میزبان زیادی از تردد کشتی‌ها در تامین نیاز کشور باشد.

گراوند با بیان اینکه طرح مهم و بزرگی در پهلوگیری کشتی‌های 30 هزار تنی در بندر بوشهر انجام شده خاطر نشان کرد: بندر بوشهر این شایستگی و ظرفیت برای تردد کشتی‌هایی تا 50 هزار تن را دارد که باید در این زمینه فضا و امکانات لازم فراهم شود.

وی، با اشاره به آغاز ساخت اسکله و پایانه مسافری دریایی بوشهر افزود: استان بوشهر به عنوان استان ساحلی تعامل و روابط خوبی با کشورهای همجوار دارد که باید در عرصه مسافرت‌های دریایی هم برنامه آماده و اجرایی شود.

گراوند با اشاره به اینکه بوشهر در عرصه گردشگری و مسافرت دریایی رونق خاصی در تعاملات با کشورهای همجوار داشته است افزود: امید می‌رود با ساخت و تکمیل اسکله و پایانه مسافری دریایی بوشهر زمینه رونق گردشگری و مسافرت دریایی از این بندر به کشورهای حاشیه خلیج فارس فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار