٣٣ درصد از مردم ترس از امر به معروف و نهی از منکر دارند

شیراز(پانا)-معاون فرهنگ‌سازی، رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی انجام شده در سال ٩٨، ٣٣ درصد از مردم ترس از امر به معروف و نهی از منکر را دارند در خصوص نتایج نظرسنجی افکار عمومی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در کشور گفت: مردم در این نظرسنجی بی تاثیر بودن تذکر در امر به معروف و نهی از منکر را ٨ درصد ، عدم دخالت در کار مردم را ١٠ درصد، ترس از واکنش برخورد منفی را ١٠ درصد، ناراحت شدن طرف مقابل را ٧ درصد، ترس از ایجاد درگیری را ٧ درصد و مهیا نبودن شرایط برای تذکر را ۴ درصد عنوان کرده‌‌اند.

کد مطلب: ۱۱۱۸۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
٣٣ درصد از مردم ترس از امر به معروف و نهی از منکر دارند

محمدصالح مفتاح در جلسه‌ای که امروز در شیراز به مناسبت احیا امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: در این نظرسنجی ١٦ درصد مردم اعلام کردند که در هنگام مواجه شدن با افرادی که در حال انجام کار و یا رفتار بدی هستند تقریبا همیشه امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.

مفتاح ادامه داد: در نظرسنجی انجام شده در سال ۹۸، ۵۹ درصد از مردم در مورد به همسایه‌هایی که برای آنها ایجاد مزاحمت کرده و باعث اذیت آنها می‌شوند، تذکر دادن را انتخاب کرده‌اند.

به گفته او هنگامی که از امر به معروف و نهی از منکر صحبت می‌شود مردم نیازمند الگو و تصاویری عینی هستند.

به گفته او مردم بزرگترین منکرات را اختلاس و دزدی، بی‌توجهی به مشکلات اقتصادی، سوءمدیریت، دروغگویی و عدم انجام وعده‌ها می‌دانند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس تعداد شهدای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس را ١٠ نفر بر شمرد.

سلیمان مهدوی ادامه داد: براساس نظرسنجی ستاد امر به معروف و نهی از منکر ۷۳درصد از مردم مسوولان را در اولویت امر به معروف و نهی از منکر دانسته‌اند.

مهدوی استفاده از رسانه را امری مهم در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر هر خبرنگار را یک آمر امر به معروف و نهی از منکر تلقی می‌کند.

او با اشاره به پرونده‌هایی که باعث ایجاد پرونده قضایی برای آمران امر به معروف و نهی از منکر می‌شود گفت: در دادگاه‌ها یک شعبه در راستای دفاع از آمران امر به معروف و نهی از منکر اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر از مطالبه‌گری‌های مردم حمایت می‌کند یکی از ماموریت‌های این ستاد را تغییر افکار عمومی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر برشمرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس با بیان اینکه بیش از 70 درصد مردم معتقد به انجام امر به معروف و نهی از منکر هستند اما ذهینت خوبی نسبت به این واژه ندارند گفت: هنگامی که عدالت نباشد، تقوا از بین می‌رود و هنگامی که تقوا از بین رفت سپس ارزش‌ها از بین می‌رود.

محمدرضا غزالی معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس نیز با اشاره به تشکیل شوراهای ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه قضائی گفت: شعبه اول کیفری 2 در دادگاه کیفری و دادگاه ١٠١ در دادگاه تجدید نظر در راستای دفاع از آمران امر به معروف و نهی از منکر در دادگاه‌ها تشکیل شده است.

خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار