رونمایی طرح جامع پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - طرح مطالعاتی جامع پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی طرح جامع پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با تأکید بر جدیت دستگاه‌های اجرایی در اجرای مولفه‌های پدافند غیرعامل، گفت: هماهنگی دستگاه‌‌ها در این زمینه نیازمند یک طرح جامع بود که خوشبختانه این امر محقق شد.

علیار راستگو افزود: این طرح، نقشه راه استان در حوزه پدافند غیرعامل است و با توجه به روند رو به رشد تحولات جهانی، به‌روزرسانی این سند جامع در سال‌های آینده ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با هدف پایدار کردن استان در مقابل تهدید ها و اقدامات نظامی خصمانه دشمن از طریق پایش دائمی تهدید ، کاهش آسیب پذیری ، تداوم فعالیت های ضروری و تامین نیاز های اصلی و حیاتی مردم و بسیج کلیه منابع با استفاده از ظرفیت های مردمی و سازمان های مردم نهاد تدوین شده است.

علیار راستگو افزود: طرح جامع پدافند غیر عامل استان سندی است راهبردی و عملیاتی با چشم انداز بلند مدت که پس از شناخت همه جانبه وضعیت موجود استان و همچنین سطوح تهدیدات و آسیب پذیری های متصوربرآنها ، راهبردها، سیاست ها و برنامه های کلان توسعه ای استان را منطبق با اصول پدافند غیر عامل تبیین و در قالب نقشه راه ارائه خواهد کرد.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه پدافند غیرعامل استان انجام شده و در بحث تهدیدهای اصلی، سه قرارگاه زیستی، سایبری و شیمیایی در استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: قرارداد مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل استان در سال 92 منعقد شد و کلیات این طرح در اواخر سال 98 به تائید اداره کل پدافند غیرعامل استانداری رسید و به عنوان دومین طرح جامع پدافند غیرعامل در کشور تصویب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار