مهری نعیمی: دارالقرآن ها نقش مهمی در توسعه تربیت قرآنی دارند

تهران(پانا)- مهری نعیمی، مدیر دارالقرآن حرا منطقه ۱۳ طی مصاحبه ای با پانا از اهداف، برنامه ها و عملکرد دارالقرآن در جهت آشنا شدن دانش آموزان با فرهنگ ایثار، آزادگی و فداکاری امام حسین و یارانش در ایام محرم سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۱۸۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مهری نعیمی: دارالقرآن ها نقش مهمی در توسعه تربیت قرآنی دارند

نعیمی ضمن بیان تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین گفت: ماه محرم به دلیل اتفاقاتی که در آن رخ داده است در نزد همه مسلمانان جهان از جایگاه ویژه ای برخوردار است. اگر قیام امام حسین علیه السلام و اسارت اهل بیت آن بزرگوار نبود نامی از اسلام باقی نمانده بود و بسیاری از مفاهیم و لغات را نمی‌شد معنا کرد. امام حسین علیه السلام عشق و فداکاری و گذشت در راه خدا را عملاً معنا کرد. واقعه کربلا گر چه از لحاظ زمانی کوتاه و تنها یک روز عاشورا از صبح تا عصر طول کشید اما لحظه لحظه آن درس شهامت، ایثار و فداکاری بود واقعه کربلا دانشگاهی است که از طفل شیرخوار تا پیرمرد محاسن سفیدش به بشریت درس آزادگی می‌آموزد.
وی افزود: اگر ما بخواهیم اعتقادات دینی و اخلاقی را تقویت کنیم و مشکلات اخلاقی نسل جوان را کم کنیم، بایستی تعلیم و آموزش قرآن، مفاهیم دینی، اخلاقی و اجتماعی را از دوران ابتدایی و حتی پیش ازدبستان در قالب یک کار تربیتی شروع کنیم که دارالقرآن ها برای توسعه تربیت قرآنی نقش مهمی دارند.
او چهار مورد از اهداف دارالقرآن را به شرح ذیل برشمرد:
۱- ارتقای توانایی سطح کمی و کیفی فهم قرآن و بهره گیری هر چه بیشتر از آن.
۲- ایجاد زمینه و بستر مناسب برای گسترش مراکز قرآن آموزی و ترویج فرهنگ قرآنی.
۳- غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، از طریق انس با قرآن.
۴- ایجاد زمینه مناسب برای جلب مشارکت اقشار مختلف مردم در امور قرآنی.
نعیمی در ادامه گفت: تحقق این اهداف نیاز به برنامه ریزی و پشتکار و فداکاری همه دست اندرکاران دارد. در آستانه ماه محرم دارالقرآن حرا، طی فراخوانی به تمامی مدارس منطقه ۱۳ به برگزاری همایش شور و شعور حسینی در جهت آشنا شدن دانش آموزان با فرهنگ ایثار، آزادگی و فداکاری امام حسین و یارانش کرده است. چنین فراخوانی قبلا درباره روز غدیر خم تحت عنوان جشن بزرگ غدیر هم برگزار شده که استقبال خوبی از طرف دانش آموزان انجام شد و بعد از بررسی آثار از طرف دارالقرآن به منتخبان به رسم یادبود جوایزی اهدا گردید.
وی گفت: دارالقرآن حرا در طول سال تحصیلی و تابستان در مناسبت های مختلف با خلاقیت و ایده های خوب با برگزاری کلاس های مجازی قرآنی، هنری، علمی و ورزشی و مسابقات در مناسبتها در شبکه شاد فعال است‌.
نعیمی در پایان گفت: هدف از برگزاری چنین فراخوان هایی در ایام محرم این است که در شرایط کرونایی هم می توان قدمی برداشت و دانش آموزان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار