فروش ۹ میلیاردی کتاب در طرح تابستانه

تبریز(پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از فروش بیش از ۹ میلیارد ریالی کتاب در طول طرح تابستانه کتاب خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
فروش ۹ میلیاردی کتاب در طرح تابستانه

به گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی، محمد محمدپور گفت: با پایان چهاردهمین طرح یارانه حمایتی از کتاب فروشی‌ها با عنوان تابستانه کتاب، ۲۲ هزار و ۳۴۸ جلد کتاب به ارزش ۹ میلیارد و ۱۴۴ میلیون ریال در استان به فروش رسید.
وی افزود: در این طرح ۳۰ کتاب فروشی در تبریز و ۸ کتاب فروشی در شهرستان‌های مراغه، بناب، ملکان، مرند، چاراویماق، هشترود و عجب‌شیر شرکت کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: کتاب فروشی‌های مشارکت کننده در این طرح در مدت ۱۳ روز از تاریخ ۱۸ تا ۳۰ مردادماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف عرضه کردند.
محمدپور اضافه کرد: در این طرح که با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» اعتبار جذب شده یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و سقف مجاز خرید برای هر خریدار یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در «تابستانه کتاب ۹۹» به منظور رعایت شیوه ‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خرید‌های غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در قاب اینترنتی از سوی کتاب‌فروشی‌ها فراهم شده بود.
طرح‌های عیدانه، تابستانه، پاییزه و زمستانه کتاب برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار