وضعیت کرونای اردبیل همچنان قرمز است

اردبیل (پانا)- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل خبر داد با وجود شیب نزولی کرونا در استان و سایر شهرهای کشور، اردبیل همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت کرونای اردبیل همچنان قرمز است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، بهروز ندایی در جلسه ستاد مدیریت کرونا در استان با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و تبریک روز پزشک اظهار کرد: گر چه نسبت به ایام پیک، میزان بستری ها و فوتی ها در بیمارستان های استان کاهش یافته اما همچنان سلامتی مردم از اهمیت زیادی برخوردار است و نباید از حساسیت موجود کاسته شود.

او با بیان اینکه در برگزاری مراسم عزاداری وضعیت قرمز و سفید فرقی ندارد گفت: بنا به ابلاغ ستاد ملی کرونا، پروتکل بهداشتی برای کل کشور لازم الاجراست و نباید کاری بکنیم که زحمات تیم سلامت اعم از کادر پرستاری و پزشکی هدر رود البته هیچکس مخالف برگزاری مراسم عزاداری نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه تمام مراسم عزاداری در بیرون از مسجد و محل مسقف برگزار می شود افزود: کاهش میزان بستری ها و فوتی ها نسبت به هفته های گذشته نشان از رعایت و توجه مردم نسبت به پروتکل های بهداشتی در نقاط مختلف استان است و باید ادامه داشته باشد.

ندایی ادامه داد: در ۲۴ساعت گذشته ۳ نفر فوتی در اردبیل اتفاق افتاده و در حال حاضر ۲۸۰ مبتلا به کرونا بستری هستند.

او فرهنگ استفاده از ماسک و ضدعفونی در خانواده ها و عزاداری ها را ضروری دانست و گفت: خوشبختانه مردم فهیم استان به اهمیت و حساسیت موضوع پی برده اند و اکثر مردم در نقاط مختلف استفاده از ماسک را الگوی پیشگیری از ویروس کرونا می دانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ادامه داد: صنعت، معدن و تجارت نیز اقلام مورد نیاز هیئت ها و عزداران را تامین و با نرخ مصوب در اختیار مردم قرار می دهد.

ندایی ضمن قدردانی از زحمت های عوامل شهرداری، صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با کارهای میدانی اطلاع رسانی خوبی بین مردم انجام شده و نباید اتفاقی بیافتد که بعد از اتفاق دنبال مقصر بگردیم.

او افزود: باید قبل از وقوع هر اتفاق ناگواری پیشگیری انجام شود و نباید تبعیض بین مساجد و هیئت امنا بر خلاف پروتکل بهداشتی اتفاق بیافتد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل تصریح کرد: همکاری عزاداران خوب بوده و بیشتر آنها پایبند به اصول بوده و به پروتکل بهداشتی ابلاغ شده اعتماد دارند.

ندایی گفت: در شهرستان ها هم باید مشابه این جلسات را فرمانداریها برگزار کنند که توجیه هیئت امنا و ریش سفیدان می تواند از میزان بسیاری از مشکلات بکاهد.

او با اشاره به اینکه نقش و وظایف همه دستگاه های اجرایی و ارگان ها مشخص و ابلاغ شده است اظهار کرد: دستگاه های اجرایی با همکاری مردم کمک حال کادر درمان شده اند و باید در آینده نیز این همکاری ها ادامه داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری آزمون سراسری کنکور افزود: فاصله گذاری در آزمون کنکور با همکاری دانشگاه های استان و آموزش و پرورش انجام شد و نسبت به سنوات گذشته ۲.۵ برابر از فضای بیشتر در این آزمون استفاده شد.

در این جلسه هر یک از اعضای حاضر پیشنهاد و راهکار خود را ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار