۱۲۵۰ فوتی بر اثر کرونا در آذربایجان شرقی؛

ابتلای ۱۰ درصد جمعیت آذربایجان شرقی به کرونا

اسامی محلات پرخطر تبریز اعلام شد

تبریز(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی از ابتلای ۱۰ درصد از جمعیت آذربایجان شرقی به کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
ابتلای ۱۰ درصد جمعیت آذربایجان شرقی به کرونا

به گزارش دانشگاه علوم پرشکی تبریز، محمدحسین صومی صبح امروز در صحن علنی شورای شهر تبریز اعلام کرد: در حال حاضر ۲۶هزار و ۵۰۰ نفر مبتلا به کویید ۱۹ در استان داریم و از آغاز شیوع بیماری ۱۲۵۰ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

او با بیان اینکه وضعیت بیماران خاکستری و وضعیت فوتی ها قرمز است، گفت: ۱۸۳روز است که با این ویروس دست و پنجه نرم می کنیم و ۱۰درصد از جمعیت استان به آن مبتلا شده اند.

صومی با بیان اینکه ۳هزار و ۵۰۰نفر از مبتلایان به کرونا در کشور در وضعیت وخیم این بیماری قرار دارند، افزود: ۸۰نفر نیز در استان ما در وضعیت نامطلوب و خطرناک قرار گرفته اند.

او شهرستان اهر را دارای بیشترین مبتلا به کویید ۱۹در استان برشمرد و گفت: هوراند، چاراویماق و تبریز نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند.

طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، میانگین سنی مبتلایان در استان ۵۳سال و میانگین سنی متوفیان کرونا ۷۰سال است.

او همچنین با اعلام اینکه ۲هزار نفر از کادر بیمارستان به این ویروس مبتلا شده اند، گفت: بیش ترین میزان گرفتای در تبریز به محلات تجلایی، باغمیشه، خطیب و شنب غازانریال مهرگان و شهید جدیری مربوط است.

صومی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه همچنان هر نوع اجتماع باعث شیوع بیش تر بیماری می شود، اضافه کرد: تنها اجتماعاتی که طول آن کمتر از یک و نیم ساعت و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود قابل قبول است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با درخواست از شهروندان برای رعایت جدی تر پروتکل های بهداشتی، گفت: اصلی ترین محل نفوذ ویروس منافذ صورت است که به همین خاطر خواهشمندیم حتما ماسک بزنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار