مدیركل كتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی عنوان کرد:

جهت ترویج فعالیت های کتابخانه های عمومی استفاده از ظرفیت انجمن ها لازم است

خبرگزاری پانا: مدیر كل كتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: برای بهبود وضعیت و ترویج فعالیت های كتابخانه های عمومی استان لازم است تا از ظرفیت انجمن ها استفاده شود.

کد مطلب: ۱۱۱۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی رحیمی مدیر كل كتابخانه های عمومی استان در نشست با كارشناسان ستادی این اداره كل با اشاره به ظرفیت بالای انجمن های كتابخانه های عمومی گفت: با كمك و حمایت خیرین می توان گام بزرگی برای توسعه كتابخوانی برداشت كه این امر نیاز به توسعه زیر ساخت ها به خصوص ساخت كتابخانه های عمومی دارد.

رحیمی در ادامه افزود: استاندار و فرمانداران به عنوان روسای انجمن كتابخانه های عمومی در استان و شهرستان ها نقش مهمی در تشكیل بموقع جلسات ، پی گیری مصوبات و در نتیجه رفع مشكلات كتابخانه های عمومی دارند.
وی با بیان اینكه كتاب و كتابخوانی ضرورت عمومی جامعه محسوب می شود، گفت: سال گذشته در استان خراسان شمالی برای رسیدن به نتیجه مطلوب در كتابخانه ها تعداد 97 جلسه انجمن در سطح استان تشكیل شده است.
وی در ادامه خاطرنشان كرد: در جلسات انجمن تشكیل شده سال گذشته در استان و شهرستان، تعداد 518 مصوبه برای بهبود وضعیت و رفع مشكلات كتابخانه ها به تصویب اعضای انجمن رسیده است.
مدیر كل كتابخانه های عمومی استان تصریح كرد: با توجه به اینكه از 518 مصوبه در سال گذشته، 8/92 درصد آن اجرایی شده است، ما توانستیم رتبه سوم كشور را در بین دیگراستانها بدست آوریم.
رحیمی با اشاره به حفظ رتبه سوم كشوری تشكیل جلسات انجمن در سه سال متوالی 89، 90 و 91 گفت: جلسات انجمن استان با حضور استاندار به عنوان رییس انجمن كتابخانه های عمومی استان برگزار شده است و حفظ رتبه سوم كشوری در حالی است كه در سالهای پیش از آن استان خراسان شمالی در رتبه 30 كشوری قرار داشته است.
وی در خصوص برگزاری جلسات انجمن در شهرستان ها گفت: شهرستان های فاروج و شیروان با بیش از 100 درصد تشكیل جلسات انجمن بالاترین رتبه و شهرستان اسفراین با 50 درصد تشكیل جلسات انجمن پایین ترین را در بین سایر شهرستان ها كسب كردند.
علی رحیمی میانگین اجرای مصوبات در استان را 87 درصد ذكر كرد و گفت: از نظر اجرای مصوبات انجمن، شهرستان های گرمه، فاروج و آشخانه هركدام به ترتیب با 100 ، 98 و 94 درصد بیشترین اجرای مصوبات را داشته اند و شهرستان های بجنورد، اسفراین و جاجرم نیز با 89 درصد پایین ترین اجرای مصوبات انجمن را از آن خود كرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار