راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع‌دستی در زنجان

زنجان (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان اعلام کرد با همکاری پارک علم و فناوری زنجان، از فناوری‌های نوین و جدید برای توسعه حوزه صنایع‌دستی به ویژه هنر-صنعت ملیله به‌کار گرفته می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۱۷۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع‌دستی در زنجان

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، امیر ارجمند در جلسه بررسی نحوه استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه صنایع‌دستی بیان کرد: «راه‌اندازی مرکز نوآوری در صنایع دستی زنجان، گامی مهم برای تحقق شعار جهش تولید است. هدف این مرکز به دنبال جذب ایده ها، خلاقیت ها و نوآوری های افراد و عرضه محصولات به بازار بر مبنای دانش و پژوهش است.»

ارجمند افزود:«با راه‌اندازی مرکز صنایع دستی با همکاری پارک علم و فناوری زنجان، ویژگی های فرهنگی هر منطقه از استان با نوآوری نشان داده خواهد شد و موجب موج جدیدی از اشتغال‌زایی خواهد بود. بکارگیری ایده های خلاقانه و ناب در زمینه تولید محصولات مانند چاقو، چاروق، مس و به ویژه ملیله یکی از خصوصیت های شرکت‌های دانش بنیان برای ارتقاء رفاه اجتماعی در کنار تولید و اشتغال با سرمایه مادی کم همراه با خلاقیت است.»

داود مرادخانی رئیس پارک علم و فناوری زنجان نیز در این جلسه بر لزوم توجیه بخش خصوصی برای استقبال از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و مشارکت در توسعه فناوری‌های مربوط به حوزه‌های مذکور و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده تاکید کرد و افزود: «هدف این است که یک نوآوری در صنایع دستی داشته باشیم که از فناوری‌ها و نرم‌افزارها برای گسترش آن محصول استفاده کنیم. این نوآوری ممکن است در بستر فروش آنلاین از پلتفرم‌های فروش و یا در بحث طراحی باشد که خود یکی از مشاغل مهم تولید محتوا است. مراکز نوآوری می‌تواند بستری برای رونق تولید، اشتغال و ثروت باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار