برگزاری چهارمین نشست دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران

تهران (پانا) - عزیزاله بابلی، رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش شهر تهران، از برگزاری نشست دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران و برنامه ریزی¬های این دبیرخانه، به منظور بازگشایی مدارس و ارائه عملکرد مطلوب و تعاملی مشاوران خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری چهارمین نشست دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران

عزیزاله بابلی، رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش شهر تهران از برگزاری نشستی به منظور هماهنگی اعضای دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران و تدوین برنامه ریزی به منظور ارائه عملکرد مؤثر مشاوران در فضای مجازی درایام شیوع کرونا خبرداد.

در این نشست با توجه به مصوبات جلسه قبل؛ وظایف گروه، مشخص نمودن سرگروه، روز و میزان ساعت فعالیت اعضای دبیرخانه گروه آموزشی مشاوران، هماهنگی با دبیرخانه درس تفکر و سبک زندگی از اهم مواردی بوده که انجام شد.

در ادامه محمد مصطفوی، معاون اداره کل مشاوره و امورتربیتی وزارت آموزش و پرورش، با توجه به اهمیت درس تفکر و سبک زندگی به هماهنگی دو دبیرخانه گروه آموزشی مشاوران و درس تفکر و سبک زندگی تأکید نمود زیرا این درس هم جنبه درمان دارد و هم جنبه تفکر؛ هم چنین بازسازی سرفصل های درس تفکر و سبک زندگی و توجه به خواسته ­های والدین و دانش آموزان در آموزش های مجازی و فعالیت مشاوران در این عرصه و تأکید بر برقراری ارتباط تعاملی با دانش آموزان و والدین در جهت پررنگ بودن نقش مشاور در همه زمان­ ها به منظور کاهش مشکلات تحصیلی و اجتماعی و برنامه ریزی جهت آماده نمودن 62 طرح درس از دیگر مسائل مطرح شده در جلسه بود.

همچنین توصیه شد با توجه به رویکرد تربیتی درس تفکر و سبک زندگی، ماهر شدن و مهارت آموزی معلمان تفکر و سبک زندگی مدنظر قرار گیرد.

یادآوری می شود با توجه به وظایف شغلی مشاوره و درک موقعیت زمان کنونی سه حیطه فعالیت در حوزه های تحصیلی، روانی و اجتماعی برای مشاوران در نظر گرفته شده که به زودی و قبل از شروع سال تحصیلی اطلاع رسانی می­ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار