اختصاص 96 ساعت برای آموزش فضای مجازی فرهنگیان

رشت ( پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد برنامه ریزی برای آموزش معلمان انجام شده است و 96 ساعت برای آموزش معلمان دوره متوسطه اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۱۱۱۶۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 96 ساعت برای آموزش فضای مجازی فرهنگیان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، علیرضا کمره ای در جلسه ویدئو کنفرانسی شورای معاونان آموزش و پرورش گیلان با روسای ادارات مناطق استان با تأکید بر ضرورت ارتقای شایستگی های حرفه ای معلمان در فضای مجازی اظهار کرد: اگر معلمان و مدیران مدارس ابزارهای آموزش آنلاین را بشناسند فضای مجازی برای آموزش مهیا است. این ابزارها دسترسی به منابع اطلاعاتی مانند موتورهای جستجو است.

وی با اشاره به این که در شرایط حاضر، ما 3 سناریو را برای سال تحصیلی در پیش رو داریم، خاطر نشان کرد: در وضعیت های سفید و قرمز به طور کامل روش تعلیم وتربیت در مدارس مشخص شده است. حتی در وضعیت سفید از ظرفیت ایجاد شده توسط شبکه های مجازی از جمله شاد استفاده می شود. اما وضعیت زرد کمی دشوار بوده و نیازمند تدبیری خاص است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به شرایط کرونایی آموزش اظهار کرد: در حال حاضر نیازمند ترکیب سه دانش محتوایی، پداگوژی و فناوری هستیم و در این ارتباط مدیران مناطق هنگامی موفق هستند که در راهبری نیروهای منطقه بتوانند این سه دانش را به خوبی ترکیب کنند و در غیر این صورت ممکن است آموزش ها موثر نباشد و فاصله آموزشی رخ دهد. کمره ای با اشاره به ارتقای پیام رسان شاد نسبت به نسخه اولیه خاطرنشان کرد: پارسال ناگزیر بودیم در فاصله کمتر از یک ماه شبکه شاد را فعال کنیم تا بتوانیم آن را در جمع محدودی تست کنیم، اما امسال ظرفیت‌های شاد را توسعه دادیم یعنی قبلاً ۴سرویس از طریق این شبکه در دسترس معلم و دانش‌آموز قرار می‌گرفت که اکنون به ۱۱ سرویس افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به پیش بینی سه وضعیت سفید، زرد و قرمز در شرایط کرونایی اظهار کرد: تکلیف ما در شرایط قرمز و سفید مشخص است که در این صورت آموزش به صورت مجازی و یا حضوری خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه در مورد وضعیت زرد تحصیلی عنوان کرد: در دوره اول متوسطه، آموزش برای دانش آموزان در هفته به مدت 30 ساعت در نظر گرفته شده که دو روز به صورت حضوری و یک روز به صورت مجازی خواهد بود. در دوره متوسطه دوم هم 35 ساعت در هفته منظور شده که دو روز به صورت حضوری و دو روز هم به صورت مجازی خواهد بود که برنامه ریزی این کلاس ها با توجه به مختصات استان ها و مناطق متفاوت خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به نقش بی بدیل معلمان در خط مقدم تعلیم و تربیت بیان کرد: تولید محتوای آموزشی، برپایی کارگاه های آموزشی و آموزش شیوه های نوین استفاده از فضای مجازی از مهم ترین اقدامات این روزهای آموزش و پرورش در آمادگی برای آغاز سال تحصیلی است.

محمد رحمتی با برشمردن دستاوردهای پیام رسان شاد در آموزش دانش آموزان خاطرنشان کرد: با این وجود برنامه ریزی جدی برای دسترسی دانش آموزانی که به این سامانه متصل نیستند؛ آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار