برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش با محوریت آزمون سراسری 1399 در شیروان

شیروان(پانا)- جلسه شورای آموزش و پرورش شیروان با محوریت آزمون سراسری 1399 و با حضور جمعی از مسئولین استانی، شهرستانی و آزادگان سرافراز فرهنگی در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

کد مطلب: ۱۱۱۶۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش با محوریت آزمون سراسری 1399 در شیروان

به گزارش پانا، فرماندار شهرستان شیروان در این جلسه با گرامی داشت یاد و خاطره آزادگان سرافراز گفت: دوران اسارت، دوران پر از رنج و سختی است و یکی از دغدغه های رزمندگان و بسیجیان نیز دغدغه اسارت بود، شاید از شهادت خیلی هراسی نداشتند اما اسارت همیشه پر رنج است.

امین رضا مرآتی افزود: ایام مُحَرَّم و عاشورا را در پیش رو داریم و آن اینکه حادثه عاشورا یک طرف و رنج آورتر از آن، رنج و سختی کاروان اسرا بود تا که به شام رسیدند.

وی با اشاره به اینکه اسرا یک نقش آموزشی هم داشتند گفت: پیام ها و مصاحبه های آزادگان خیلی باعث روحیه دادن به رزمندگان و خانواده های آنان می شد لذا آزادگان مورد احترام همه مردم هستند و ما هم مکلَّف هستیم که قدردان تلاش ها، سختی ها، رنج ها و دست بوس آن ها بوده و جایگاه و حرمت آزادگان را ارج بنهیم چرا که آنان مظهر آزادگی، پایداری، صبر، استقامت و امید هستند.

وی از تلاش های خیرین نیکوکار در حوزه آموزش و پرورش تقدیر و تشکر نمود و اظهار کرد: خیرین عزیز حضور پر رنگ تری نسبت به گذشته پیدا کرده اند و با همت آنان اتفاقات بسیار خوبی افتاده است که شاهد ساخت چندین مجتمع و آموزشگاه در سطح شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان شیروان در رابطه با المپیادهای علمی و رتبه برترهای کنکور سراسری نیز افزود: در سال های گذشته رتبه برترهای المپیاد و کنکور در شهرستان خوش درخشیدند و قبولی های آن معادل کل سایر شهرستان های استان بود و امیدواریم که در کنکور امسال هم به گونه ای باشند که به این بچه ها افتخار کنیم و آنان نیز بدانند که با توانایی ها و پشتکارهای خوبی که دارند می توانند این افتخار را کسب نمایند.

وی با اشاره به ایجاد تحریم ها و شرایط نامناسب اقتصادی در کشور توسط دشمنان گفت: شرایط اقتصادی ما به واسطه تحریم ها خوب نیست و بیماری کرونا، شرایط اجتماعی، روانی، معیشتی، کسب و کار، ارتباط و نشاط مردم را تحت الشعاع خود قرار داده است لذا باید با برگزاری مستمر جلسات رسمی و غیر رسمی شورای آموزش و پرورش نیازهای سال آینده را احصاء نموده و با توجه به ظرفیت های درونی پیگیری نماییم لذا دستگاه های اداری نیز در این شرایط سخت و با رویکردی متفاوت، با آموزش و پرورش، در تربیت فرزندان و مدیران و مسئولان نسل های آینده شهرمان همکاری بسیار خوبی را خواهند داشت.

فرماندار شهرستان شیروان اظهار کرد: مدارس وظیفه آن ها فقط انتقال مطالب درسی به دانش آموزان نیست بلکه دانش آموزان در آن یک سری مهارت ها و تغییر در نگرش ها را نیز باید کسب نمایند لذا اگر در کسب این دانش ها و مهارت ها آنان محروم باشند ضایعه بسیار بزرگی برای جامعه در پی خواهد داشت.

مرآتی در پایان جلسه از نیروهای انتظامی و شهرداری درخواست نمود که برای برقراری آرامش، از انجام هرگونه فعالیت های عمرانی توسط دستگاه های دولتی و خصوصی و محدود نمودن تجمع خانواده ها در اطراف حوزه های برگزاری آزمون سراسری در حین برگزاری کنکور جلوگیری نمایند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز در این جلسه شورا گفت: امروز اگر خوان نعمت، امنیت و آسایشی هست مرهون تلاش ها و ایثارگری های شهدای معزز، جانبازان و آزادگان عزیزی است که سال ها مشقت ها را تحمل کردند و مقاومت آن ها درس های بزرگی برای ما دارد که در سال های تحریم بتوانیم خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم.

علی ابراهیمیان در ادامه موضوع تعلیم و تربیت را پیچیده عنوان نمود و افزود: آموزش و پرورش نیازمند کمک همه است و اگر همه در کنار هم قرار بگیریم مطمئن باشید که در همه حوزه ها می توانیم جامعه را ارتقاء بدهیم.

وی از برگزاری کنکور سراسری با حضور 3389 نفر داوطلب در 27 حوزه امتحانی و در 10 سالن ورزشی در مدت چهار روز و در پنج رشته خبر داد و از همکاری سپاه ناحیه شیروان، دانشگاه آزاد اسلامی، اداره های ورزش و جوانان، تعاون به جهت در اختیار گذاشتن سالن های ورزشی خود برای برگزاری آزمون سراسری تقدیر و تشکر نمود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان همچنین از فرمانداری، نیروهای انتظامی، کارشناسی سنجش اداره آموزش و پرورش، شهرداری و شورای اسلامی شهر، دستگاه های خدمات رسان، اداره های آب، گاز، برق، مخابرات، شبکه بهداشت و درمان، اورژانس، هلال احمر و ... به جهت همکاری در برگزار شدن در صحت و سلامت کنکور سراسری امسال سپاسگزاری نمود.

ابراهیمیان از نامگذاری مجتمع آموزشی و پرورشی در حال ساخت در کنار مجموعه ورزشی 13 آبان به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه شیروان نیز با گرامی داشت سالروز ورود آزادگان عزیز به کشور گفت: هر کاری را که انجام بدهیم نمی توانیم زحمات آزادگان و اسرای عزیز را جبران کنیم چرا که همه ما مدیون و خادم این عزیزان هستیم.

وحید قویدل افزود: هر نوع کمک از نظر نیروی انسانی، امنیتی و مکان آموزشی نیاز باشد در خدمت آموزش و پرورش هستیم.

وی از راه اندازی مدارس کوثر در سال جاری به عنوان کمک کار مجموعه آموزش و پرورش توسط سپاه ناحیه شیروان خبر داد.

در پایان جمعی از آزادگان عزیز فرهنگی، آقایان عزیز برات زاده، لطیف حسن زاده، احمد رضایی، منصور رهی، محمد تقی زارعی، حسن شجاعی، حسین شیرازی، محمد صفرزاده، عبدالله عابدی، حشمت امیری، رضا فولادی و قربان قربانیان با اهدای لوح سپاس، شاخه گل و کارت هدیه مورد تجلیل قرار گرفتند.

قرائت قرآن توسط آقای محمود دوستار مقدم رئیس اداره دانش آموزی شیروان و بیان خاطره های تلخ و شیرین دوران اسارت توسط آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس آقایان حسن شجاعی و منصور رهی از دیگر برنامه های این جلسه بود.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار