۲ هزار معلم تربیت بدنی امسال جذب آموزش و پرورش می‌شوند

تهران (پانا )- معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از جذب ۲ هزار معلم تربیتی بدنی از طریق سهمیه ماده ۲۸ در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
۲ هزار معلم تربیت بدنی امسال جذب آموزش و پرورش می‌شوند

مهرزاد حمیدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه با کمبود معلم ورزش در کشور مواجه هستیم، اظهار داشت: با اضافه شدن سه ساعت کلاس درس تربیت بدنی برای مقطع دوم متوسطه نیاز به سه هزار و ۸۰۰ معلم تربیت بدنی داریم.

وی با اشاره به اینکه از طریق سهمیه ماده ۲۸ امسال ۲ هزار معلم تربیت بدنی در سطح کشور جذب آموزش و پرورش خواهند شد، اضافه کرد: امیدواریم طی سنوات آینده هم با جذب فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان مابقی نیاز موجود کشور به معلم تربیت بدنی تامین شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: سرانه ورزشی مدارس کشور طی چند سال گذشته ۲۶ صدم مترمربع بود و اکنون به ۳۱ صدم مترمربع افزایش یافته است.

حمیدی افزود: ما قبل از اینکه به مترمربع فضای ورزشی فکر کنیم به بهره‌وری در ورزش اهمیت می‌دهیم و از این لحاظ هم مدارس کشور رشد مطلوبی داشتند.

وی با اشاره به وجود ۱۰۷ هزار مدرسه در کشور تاکید کرد: سال گذشته ۱۵۰ سالن ورزشی و ۲۰ استخر به همت وزارت آموزش و پرورش در مناطق مختلف کشور ایجاد و راه‌اندازی شد.

اجرای برنامه کنترل چاقی در بین ۱۴ میلیون دانش آموز

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش یکی از پروژه‌های شاخص این معاونت در حوزه سلامت را برنامه کنترل چاقی دانش آموزان اعلام کرد و گفت: با اجرای این برنامه شاخص توده بدنی ۱۴ میلیون دانش آموز در مهر و آبان امسال اندازه گیری می‌شود.

حمیدی اضافه کرد: از آبان تا اسفند مداخلات، آموزش‌ها و هماهنگی‌هایی بین خانه و مدرسه انجام می‌شود تا سه درصد اضافه وزن و چاقی دانش آموزان در سال تحصیلی جاری کاهش پیدا کند.

وی یادآور شد: سنجش ثانویه شاخص توده بدنی دانش آموزان در اسفند ماه اجرا می‌شود تا میزان موفقیت در مداخلات انجام شده مشخص شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: دانش آموزانی که در این طرح موفق عمل کنند به شکرانه موفقیتشان در کاهش وزن ۱۴ اسفند روز نیکوکاری اقدام به کار خیر و در ۱۶ اسفند هم به مناسبت روز درختکاری، یک درخت می‌کارند.

حمیدی با اشاره به اینکه مربیان ورزش و سلامت آموزش لازم برای اجرای این طرح را دیدند، اظهار داشت: در هفته سلامت هم اختتامیه برنامه کنترل چاقی و جشن موفقیت دانش آموزان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار