بررسی اشکالات قوانین انتخاباتی در جلسه کمیسیون شورا‌ها و شورای نگهبان

تهران (پانا) - خلاء‌ها و نقایص قوانین انتخاباتی در جلسه مشترک جمعی از اعضای کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با رئیس پژوهشکده شورای نگهبان بررسی شد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
بررسی اشکالات قوانین انتخاباتی در جلسه کمیسیون شورا‌ها و شورای نگهبان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با حضور در شورای نگهبان، درخصوص خلاء‌ها و نقایص قوانین انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شورا‌های اسلامی شهر و روستا با عباسعلی کدخدایی رئیس پژوهشکده شورای نگهبان گفت‌وگو کردند.

در این جلسه که تعدادی از کارشناسان پژوهشکده شورای نگهبان نیز حضور داشتند، اشکالات قوانین انتخاباتی و راهکار‌های اصلاح و ارتقای نظام انتخاباتی بحث و تبادل نظر شد.

محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در این نشست از عزم جدی نمایندگان مجلس در جهت اصلاح قوانین انتخاباتی سخن گفت و برخی راهکار‌های اعضای کمیسیون برای رفع مشکلات قانونی را تبیین کرد.

کدخدایی رئیس پژوهشکده شورای نگهبان نیز ضمن استقبال از عزم نمایندگان در اصلاح قوانین انتخاباتی، ارائه راهکار را مبتنی بر چارچوب‌های قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات ضروری خواند و ابراز امیدواری کرد با انجام اصلاحات قوانین انتخاباتی تا حد زیادی از مشکلات موجود در انتخابات سال آتی کاسته شود.

پیش از این آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان بر آمادگی پژوهشکده شورای نگهبان در جهت همکاری با مجلس شورای اسلامی به منظور اصلاح و ارتقای نظام انتخاباتی تأکید کرده بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار