تاکید مدیر کل آموزش و پرورش:

ضرورت ارتقای فعالیت مراکز یادگیری محلی در معاونت سوادآموزی

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد علاوه بر فعالیت های سوادآموزی، 6 مرکز یادگیری محلی جهت ارتقای مهارت های زندگی در شهرهای آستانه‌ اشرفیه، تالش، فومن، صومعه سرا و رشت ( 2 مرکز در ناحیه یک) راه اندازی شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۶۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ارتقای فعالیت مراکز یادگیری محلی در معاونت سوادآموزی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی در نشست هم اندیشی با همکاران حوزه سوادآموزی با اشاره به شرکت بیش از 600 سوادآموز در 52 کلاس مراکز یادگیری محلی گفت: میانگین سوادآموزان ثبت‌نام ‌شده در یک مرکز یادگیری محلی 50 نفر است و فرزندپروری، همسرداری، خیاطی و منبت‌کاری از جمله مهارت‌های پیش‌بینی‌شده در این مراکز است.

وی با بیان جایگاه خوب جمعیت باسوادی استان در کشور تصریح کرد: برای تحقق هدف ریشه کنی بی سوادی، باید تمام حوزه های داخلی آموزش و پرورش یار و یاور معاونت سوادآموزی باشند و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق نیز بیش از پیش برنامه ها و فعالیت سوادآموزی را پشتیبانی و پیگیری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در بخش دیگر از سخنان خود گفت: امروز نهضت سوادآموزی در کنار مبحث سواد، رویکرد ها و برنامه های جدیدی را بر اساس نیازهای سوادآموزان اجرا می کند، در همین راستا مراکز یادگیری محلی شعار سوادآموزی در کنار مهارت آموزی را محقق نموده و سوادآموزان همسو با آموزش سواد طرح های مختلفی را به صورت رایگان آموزش می بینند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: جمعیت باسوادی استان در گروه سنی هدف (10 تا 49 سال) بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از سازمان نهضت سوادآموزی، 98 درصد است.

سیروس محمدی در ادامه با اشاره به اهمیت تولید محتوا براساس نیازهای سوادآموزان افزود: تولید محتوا بر اساس علایق و نیاز سوادآموزان از برنامه هایی است که گیلان در زمره استان های پیشتاز در این بخش است و انتشار مجموعه کتاب دوره سوادآموزی ویژه کشاورزان، تدوین کتاب تولید در خانه و پرورش کرم ابریشم ویژه نوغانداران از جمله آخرین آثار تولیدی این معاونت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار