واکنش میشل عون به برقراری روابط لبنان و رژیم صهیونیستی

تهران (پانا) - رئیس جمهوری لبنان در سخنانی گفت که کشورش مشکلاتی با رژیم صهیونیستی دارد که پیش از صحبت درباره برقراری روابط، باید حل و فصل شوند.

کد مطلب: ۱۱۱۵۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
واکنش میشل عون به برقراری روابط لبنان و رژیم صهیونیستی

به گزارش ایسنا، میشل عون در گفت‌وگو با شبکه "BFMTV" فرانسه در واکنش به امضای توافق صلح میان اسرائیل و امارات اظهار کرد: امارات یک کشور مستقل است و حق دارد کاری را که دوست دارد انجام دهد.

وی درباره عادی سازی روابط میان لبنان و رژیم صهیونیستی نیز تأکید کرد: ما مشکلاتی داریم که باید حل و فصل شوند؛ قسمتی از خاک لبنان در اشغال اسرائیل است و مرزهای دریایی نیز باید ترسیم شوند.

میشل عون در بخش دیگری از اظهاراتش درباره تشکیل دولت جدید لبنان نیز افزود: نظام ما پارلمانی است و باید با نمایندگان گفت‌وگو کنیم تا مطلع شویم که خواستار نخست‌وزیر شدن چه فردی هستند.

وی ادامه داد: پس از گفت‌وگو با نمایندگان پارلمان کسی که آنها انتخاب کرده باشند مکلف به تشکیل دولت خواهد شد و پس از تشکیل دولت باید اعضای آن برای کسب رأی اعتماد در پارلمان حاضر شوند.

رئیس جمهوری لبنان همچنین گفت: اما من به شخصه خواستار نتایج اصلاح دولت هستم و این اصلاحات باید در سریع‌ترین زمان ممکن رخ دهد چراکه ما بسیار در این زمینه تأخیر کرده‌ایم.

میشل عون همچنین تکذیب کرد که حزب‌الله مانعی در مسیر اصلاحات و یا تشکیل فوری دولت باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار