رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبرداد :

توزیع سه هزار ماسک در پایگاههای سنجش سلامت استان کردستان

سنندج(پانا)-رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان خبر داد سه هزار عدد ماسک یکبار مصرف در پایگاه های سنجش سلامت استان توزیع شد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
توزیع سه هزار ماسک در پایگاههای سنجش سلامت استان کردستان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، خلیل رنجبر با اعلام این خبر گفت: معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سه هزار ماسک،30 بسته دستکش نایلونی و مواد ضدعفونی کننده در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را در سطح پایگاه های سنجش سلامت استان توزیع کرد.

رنجبر با بیان اینکه تمام موارد بهداشتی در پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مد نظر قرار گرفته و رعایت خواهد شد؛ به والدین توصیه کرد در این مورد نگرانی نداشته باشند و در صورت امکان یک والد همراه نوآموز به پایگاه ها مراجعه کند.

وی گفت: همچنین 130 بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی با ارزش تقریبی 650 میلیون ریال توسط اداره آموزش وپرورش از آغاز فعالیت پایگاه های سنجش استان توزیع شد.

رنجبر هدف از اجرای این طرح را حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان دانست و تصریح کرد: امسال در پایگاههای سنجش تعداد مراجعین روزانه کاهش و ساعات کار پایگاهها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک برای نوآموزان، خانواده ها و نیروی اجرای پایگاهها اجباری است، افزود: اتاق آزماینده ها همه روزه گندزدایی و دستهای نوآموزان نیز در بدو ورود ضد عفونی و یک جفت دستکش یکبار مصرف جهت استفاده در پایگاه به آنها داده می شود.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان ادامه داد: امسال معاینات عمومی پزشکی نوآموزان بدو ورود به مدرسه به دلیل پیشگیری از ابتلای نوآموزان به کرونا لغو شده و در پایگاه ها فقط معاینات غرباگری(سنجش بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی)، وضعیت حرکتی و سوابق واکسیناسیون نوآموز بررسی می شود.

رنجبر گفت: نوبت گیری در سامانه در شرایط کنونی بیماری کرونا با فاصله نیم ساعت انجام گرفته و هر پایگاه سنجش روزانه تعداد 20 نفر نوآموز را ارزیابی کرده وساعت کاری در نوبت صبح از 8 تا 13 ودر نوبت بعدازظهر از ساعت 14 تا 19با رعایت کلیه موارد بهداشتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار