تولید 2260 تُن گوشت مرغ در چهارماهه اول سال 1399 در نی ریز                                                                                          

نی ریز (پانا )-سرپرست اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی ریز خبر داد ا ز ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه از یک میلیون و 256هزار و 492 قطعه جوجه ریزی ، 2260 تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید و به بازار عرضه شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۵۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تولید 2260 تُن گوشت مرغ در چهارماهه اول سال 1399 در نی ریز                                                                                          

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز، علی قرایی تصریح کرد: از مجموع 44 واحد مرغداری موجود، 40 واحد فعال و 4 واحد با ظرفیت کل 36900 قطعه جوجه، غیرفعال هستند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت واحدهای مرغداری شهرستان برای هر دوره جوجه ریزی در مجموع یک میلیون و 250 هزارقطعه و در سال 5 میلیون قطعه است افزود: علاوه بر 44 واحد مرغداری ، دو واحد پرورش بوقلمون به ظرفیت 7هزار قطعه و تولید 205 تن گوشت بوقلمون و یک واحد صنعتی پرورش کبک به ظرفیت 15هزار قطعه با تولید 14.8 تن گوشت کبک در سال در نی ریز فعال هستند که محصولات آنها علاوه بر بازار داخل شهرستان، به مرکز استان و شهرهای همجوار نیز عرضه می شود.

او با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت سفید در دنیا 15 کیلوگرم است یادآور شد: میانگین سرانه مصرف گوشت سفید در ایران بیش از 32 کیلوگرم و در نی ریز 29.5 کیلوگرم است و ما در نی ریز با مازاد تولید گوشت مرغ مواجه هستیم.

قرایی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمبود نهاده های طیور در نی ریز بزرگترین مشکل مرغداران شهرستان است که چنانچه محقق شود، بخش اعظمی از مشکلات تولید کنندگان رفع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار