مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر:

حال آموزش و پرورش زمانی خوب است که حال مردم خوب باشد

اسلامشهر (پانا) - نشست خبری مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن جلسات آموزش و پرورش منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
حال آموزش و پرورش زمانی خوب است که حال مردم خوب باشد

در این جلسه حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در سخنانی با گرامی داشت سالروز شهادت شهید صارمی و قدردانی از همراهی خبرنگاران با مجموعه آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر و تأکید بر روحیه مطالبه گری اصحاب رسانه اظهار کرد: قرار گرفتن مناسبت ها و نام گذاری ایام در تقویم ملی کشور ما بهانه ای است که از عزیزان تکریم کنیم و در قبال آنان وظیفه داریم و هفده مرداد نیز تجلیل از افراد گمنامی است که در کنار تحمل دردها و مشکلات مردم مسیر خدمت رسانی را هموار می کنند.

او در ادامه افزود: قرار گرفتن مسئولینی که ادعای خدمت‌رسانی دارند در کنار خبرنگاران، فضای همدردی، همراهی و خدمت‌رسانی بهتر را به مردم میسر می‌کند و جامعه بدون خبرنگار و دستگاه اطلاع رسان که در معرض نقد و مطالبه‌گری خبرنگاران نباشد، قطعاً راهی جز تباهی و به انحراف کشیده شدن و فسادهای مختلف پیرامون آن نخواهد داشت.

بنار با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) که فرمودند، حق را بگویید و از ملامت هیچ کس نهراسید، بیان کرد: حضور خبرنگاران می‌تواند فضای امنی برای مردم ایجاد کند و آموزش و پرورش نیز مانند سایر دستگاه‌ها و ادارات نیازمند ارتباط و تعامل دو سویه است تا خبرنگاران مجموعه آموزش و پرورش را در راستای خدمت رسانی بهتر به چالش بکشند و مطالبه‌گری کنند و قطعا بدون حضور خبرنگاران مدیران دستگاه‌ها از انجام وظیفه خطیرشان عاجز خواهند بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر گفت: حال آموزش و پرورش زمانی خوب است که حال مردم خوب باشد و در دوران شیوع کرونا ویروس اصحاب رسانه و خبرنگاران می توانند در ایجاد روحیه امید در جامعه نقش بسزایی داشته باشند.

او در رابطه با برنامه های آموزش و پرورش اسلامشهر با گذشت بیش از دو سال از مدیریت خود در منطقه تصریح کرد: تلاش کردیم با اندک بضاعت خود در جهت پاسخگویی به مطالبات مردم و حقوق به حق آنان قدم برداریم و در این راستا از ظرفیت خیرین مدرسه ساز در رابطه با احداث واحد های آموزشی و 5 پروژه آموزشی جدید که در مهر 99 بازگشایی خواهد شد، استفاده کردیم.

بنار احداث هنرستان فنی و حرفه ای فرزندان میهن با همت مدیر مجموعه شهر میهن، هنرستان تربیت بدنی دختران و هنرستان تربیت بدنی پسران منطقه شاطره را نمونه هایی از پروژه های خیرساز قابل بهره برداری در آینده نزدیک به همراه تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس منطقه با همکاری اداره نوسازی مدارس استان تهران و پشتیبانی سیستم گرمایشی 5 واحد آموزشی عنوان کرد.

او با بیان اینکه شهرستان اسلامشهر به نام قهرمانان و نام آوران ورزشی شناخته می شود، افزود: در جهت توجه به توسعه ورزش همگانی و دانش آموزی طرح هایی را در ورزشگاه امام خمینی (ره) آموزش و پرورش اسلامشهر از جمله احیا و به زیر نور بردن چمن طبیعی، بهسازی و تعمیر زمین فوتسال با هزینه 300میلیون تومان را اجرا کردیم و افتتاح سالن ورزشی قائمیه در هفته دولت نیز در راستای بالا بردن سرانه ورزشی را در دستور کار داریم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در رابطه با فعالیت های حوزه پرورشی نیز گفت: از سال گذشته در رابطه با آمار راه یافتگان مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری به مرحله کشوری و کسب 3 رتبه برتر کشوری در مسابقات قرآن، عترت و نماز مرداد 99را هم در کارنامه فعالیت های پرورشی داریم.

او در مورد ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید بیان کرد: با همکاری مجموعه نیروهای اداری و مدیران واحد های آموزشی و مطالبه گری اصحاب رسانه، آرام ترین سال را برای ثبت نام دانش آموزان داشتیم و لباس فرم را برای پایه های میانی حذف کردیم در طول چهل روز ثبت نام دانش آموزان تابستان 99دویست مورد بازدید و ارزیابی از واحدهای آموزشی انجام شد و در نهایت هدف این است که سال تحصیلی جدید با شادی برای دانش آموزان و آرامش خانواده ها را به همراه داشته باشد.

بنار از طرحی در رابطه با مدیران واحدهای آموزشی نیز گفت و اظهار کرد: طرح مشورت به صورت ویژه را با پنج کلید واژه (م) مشورت با مردم و تکریم ارباب رجوع،(ش)شبکه اجتماعی دانش آموزان ،(و)وحدت رویه در عمل و ثبت نام ،(ر) رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و (ت) تعمیرات و بهسازی واحدهای آزمایشگاهی و سرایداری واحدهای آموزشی را در حال اجرا داریم.

در این جلسه از اصحاب رسانه و خبرنگاران توسط مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر با اهدای لوح سپاس نیز تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار : حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار