جابجایی دام و فرآورده‌های خام دامی بدون مجوز ممنوع است

ساری (پانا) - مدیر کل دامپزشکی مازندران از ضرورت اخذ مجوز بهداشتی دامپزشکی برای حمل و نقل و جابجایی هر گونه دام، فرآورده‌های خام دامی و نهاده‌های خوراک دام خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
جابجایی دام و فرآورده‌های خام دامی بدون مجوز ممنوع است

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی مازندران، سید حسین رضوانی گفت: «به استناد ماده 4 آیین نامه چگونگی کنترل بهداشتی تردد ، نقل و انتقال ، واردات و صادرات دام زنده و فراورده های خام دامی ، دارو و مواد بیولوژیک هر گونه جابجایی دام، فرآورده‌های خام دامی و نهاده‌های خوراک دام، نیازمند اخذ مجوز بهداشتی حمل از دامپزشکی است.»

به گفته او موارد فاقد مجوز، غیر مجاز و تخلف محسوب می‌شود و بر اساس قوانین سازمان دامپزشکی کشور طبق مقررات با متخلفان برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

او از بهرده‌برداران خواست با رعایت قوانین در صورت جاجایی موارد یاد شده به دامپزشکی مراجعه و نسبت به اخذ گواهی حمل بهداشتی اقدام کنند.

رضوانی هدف از صدور مجوز بهداشتی حمل را کنترل سلامت دام و فرآورده های خام دامی و ممانعت از نقل و انتقال موارد آلوده همراه با عوامل بیماری زا که سلامت مصرف کنندگان را تهدید می کند اعلام کرد و گفت: «انتظار داریم آحاد مردم به هشدارهای بهداشتی دامپزشکی توجه ویژه داشته باشند و با رعایت قوانین و مقررات بهداشتی دامپزشکی ما را در تامین و تضمین امنیت غذایی یاری نمایند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار