رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در جمع خبرنگاران:

3615 نفر بستری و407 فوتی کرونایی در نیشابور

مهمترین دشمن امروز ما ساده پنداری کروناست

نیشابور(پانا)- نشست خبری رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اصحاب رسانه شهرستان در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت مجموعه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
3615 نفر بستری  و407 فوتی کرونایی در نیشابور

محسن عظیمی نژاد، ریاست دانشکده علوم پزشکی نیشابور، خبرنگاران را مبلغان جامعه معرفی کرد و گفت: خبرنگاران در انتقال پیام امانت دارند و از این بابت از خدا می ترسند.

وی در ادامه به تشریح شرایط کرونایی نیشابور پرداخت و گفت: تا امروز در نیشابور 407 نفر در پنج ماه و 20 روز گذشته بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند که این آمار سه برابر تلفات جنگ به شمار می رود. امروز ما وارد جنگی شده ایم که هر گونه تجمع، شب نشینی و مراسمات می تواند، کمین دشمن به شمار رود.

عظیمی نژاد ادامه داد: مهمترین دشمن ما امروز در مبارزه با بیماری کرونا، جهل به کرونا و ساده پنداری کروناست و ما باید تمام آحاد مردم را به این بیماری حساس کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کل بستری های ما بر اثر بیماری کرونا در خرداد ماه، 260 نفر بوده که در این تعداد در مردادماه به سه برابر افزایش یافته است.

وی گفت: در خرداد ماه 9 و نیم نفر در تخت آی سی یو بستری داشته ایم که این تعداد در مرداد ماه به 21 نفر افزایش یافته است و این تلاش و مجاهدت تیم مدیریتی و زحمت شبانه روزی چند گروهی بود که تجهیزات آی سی یو را از 9 تخت به 21 تخت افزایش داد. تا صبح امروز تعداد کل مراجعان سرپایی در نیشابور هجده هزار و 172 نفر بوده که سه هزار و 615 نفر در بیمارستان بستری شده اند. از این تعداد بیماران سه هزار و 114 نفر ترخیص و 407 نفر فوت شده اند.

وی ادامه داد: در نمودارهای ترسیم شده، شاخص های مختلف این بیماری در مردادماه رشد شدید داشته است و با توجه به نزدیک شدن ایام محرم باید بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی افزود: از هفتم اسفند 92 که بنده شروع به کار کردم، تبدیل دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی را جزو اهداف خود قرار دادیم. در این مدت اعضای هیات علمی ما از 17 نفر به 70 نفر رسیده است. امروز مرکز تحقیقات کهورت سلامت سالمندان نیشابور در کشور می درخشد و مرکز تحقیقات بیماری های غیر واگیر نیز در این مدت فعال شده است.

عظیمی نژاد گفت: در سالهای 95 تا 97 در بین 58 دانشگاه علوم پزشکی کشور، شهرستان نیشابور جایگاه 29 را کسب کرده است و بالاتر از خیلی دانشگاه های دیگر ایستاده است. مجموع تخت های بیمارستانی نیشابور 329 عدد بوده که به 550 تخت افزایش یافته است. مقرر شده است؛ شرکت آراکس با عنوان مجمع خیرین بین المللی با مبلغ 120 میلیارد تومان بیمارستان سوم نیشابور ساخته شود. آماری که ما اعلام می کنیم دقیق ترین آمارهاست و من مسئول حوزه خود هستم. بنده آن چیزی که احساس کردم مردم نیاز دارند بدانند به مردم اعلام کردم.

عظیمی نژاد گفت: در پاییز علاوه بر کرونا، بحران آنفلوآنزا و بیماری های عفونی نیز دیده خواهد شد و از این رو در یک ماه اخیر تلاش کردیم تمام امکانات بیمارستان حکیم را تجهیز کنیم و با انتقال تمام بخش ها به بیمارستان حکیم، 300 تخت برای بیماران کرونایی و عفونی در بیمارستان 22 بهمن نیشابور آماده کنیم.

وی بیان کرد: مردم باید پروتکلی که تحت عنوان محرم مصوب شده است را، رعایت کنند و اگر ظرفیت بیمارستان ما بیش از این بالا برود، دیگر کادر پزشکی و درمانی نخواهیم داشت و دارویی که در کل کشور هست برای درمان همه بیماران کافی نیست.

وی افزود: ما اولین آزمایشگاهی بودیم که پس از مشهد در ششم اسفند ماه راه اندازی شد، ما کمبود کیت داریم و نمی توانیم برای همه افراد از کیت آزمایشگاهی استفاده کنیم و از امکانات، تجهیزات و موادی که داریم به نحو مطلوب استفاده کنیم. ما منتشر کننده کرونا در استان نبودیم، بلکه هنر تیم پزشکی نیشابور این بود که آژیر خطر وجود کرونا در استان را به صدا در آورد.

وی در پایان گفت : ادامه ساخت بیمارستان 120 تختخوابی نیشابور به زودی توسط تیم خیرین بین المللی آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار